*månestråle* Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Blør fra tannkjøttet hver gang jeg pusser tenner, og noen ganger når jeg spiser frukt, spesiellt eple. Flere som har det sånn? Vanlig?
Tine+Lille i magen Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Ja, har akkurat samme problemet! Tror det er helt normalt når man er gravid
babyfrøken *mamma* Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Det gjør jeg også..i tillegg blør jeg endel neseblod..er visst ganske vanlig, selv om det er kjipt.. (",)
*Super*Mamman* Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 HELT normalt når en er gravid. Tannkjøttet blir mer "porøst" pga hormoner og økende blodmengde ( tror det var derfor, hehe).
adventsmamma 72 Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Det er riktig at økt blodmengde fører til mer blødning fra tannkjøttet. I tillegg er det lettere å få betennelse i tannkjøttet siden det er litt hovent. Ikke bry dere om at det blør, men vær kjempeflink med børsting og tanntråd, ellers blir det bare verre. Er tannlege og har selv samme problem selv om jeg er superpusser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå