Gjest Zima *PP?* Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Blir alltid trist når jeg hører om folk som bruker alle pengene sine fordi de "regner" med skattepengene, for de skal jo komme i juni. Skulle ønske folk sluttet å regne disse pengene som bankers i juni. For fem minutter siden lurte en venninne på om hun kunne låne penger av meg siden hun har funnet ut at hun ikke får penger før til høsten. Det er veldig leit, her om dagen var hun på shoppingtur for alle pengene sine.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Ja det er lov å bruke huet:) Man bruker da ikke penger man ikke har. Synst venninnen din bør retunere noe av varene sine jeg.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Ja, er ikke det tullete? =O)) Skjønner at noen kan ha det litt tøft altså, det er jo ikke et ukjent fenomen når man er småbarnsforeldre vet du *sukk* c,") Det er virkelig trist at folk ofrer de små hjelpesløse barna sine før de vet om de faktisk har penger til det.... Man bruker ikke penger man ikke har vet du =O
Soleie m/3 gull :) Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Helt greit at man ikke skal regne med de og bruke penger man ikke har. Men når de sier at de skal komme i juni, så blir vel det det samme som at du bruker opp lønnen din for at du vet at det gjerne bare er en dag til neste lønn. Er jo bare de som er selvstendig næringsdrivende som ikke får de før i oktober, eller?? ihvertfall det jeg fikk beskjed om:) så da regner jeg med at folk selv vet om de kommer i juni eller oktober. og da er det jo ikke noe problem å planlegge å bruke de:) men jeg hadde nok uansett ikke blakket meg helt før de kom da. sånn at jeg hadde hatt penger til mat o.l. der er jeg enig med at venninen din gjorde en feil!!!
Kamomille Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Nei, det gjelder IKKE bare selvstendige næringsdrivende. Det gjelder også de som har mye aksjer, er ansatt i eget AS, er gift/registrert partner samboer/partner med noen som har eget AS, de sosm har store endringer på selvangivelsen etc! Dessuten; den likningen man får i april er kun en foreløpig likning. Man vet ikke det endelige oppgjøret før det offentliggjøres. Jeg er ansatt i staten, men har fått oppgjøret mitt i oktober de siste 3 årene.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå