Gjest Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 ...før to dager før den timen jeg allerede har fått.... Jeg har fått time til første kontroll den 2.juli, men siden forrige uke har jeg vært kjempekvalm, og fungerer ikke skikkelig på jobb. I går og i dag har jeg brukt egenmelding, for jeg har ikke orket tanken på å sitte der kvalm og fæl. På mandag ringte jeg og hørte om de hadde en tidligere time til meg, siden jeg er såpass dårlig. Ville finne ut om jeg evt. kunne bli delvis sykmeldt. Men de hadde ikke time før mandag 30., bare to dager før den timen jeg allerede har fått. Og da tenkte jeg at det er jo ikke noe poeng i det. Det er jo fortsatt en evighet til. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg syns bare det var litt teit at de ikke kunne presse meg inn mellom to andre eller noe. De burde jo skjønne at EN uke blir en evighet å vente når jeg er såpass dårlig......
Pappalille Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Det kan virke som din fastlege har for mange pasienter. Kanskje du kunne vurdere å bytte lege?
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 kan du ikke gå til den legen som har vakt den dagen da?
InLove♥ Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 jeg fikk time 3 juli. men da ringte jeg legevakten istedet og fikk time på dagen. Trengte ikke å betale siden det hadde med graviditeten å gjøre. Jeg fortalte at jeg var kvalm og ikke greide jobben. Kastet opp i tillegg. Og sa at jeg hadde brukt egenmelding opp til flere dager, og ønsket en sykemelding. Fikk sykemelding og noe som kunne hjelpe mot kvalmen. lykke til:)
Bic&Bac Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Ring og si at du trenger sykemelding. Kan du ikke få time tidligere, kan legen likevel tilbakedatere sykemeldingen til dagen du ringte, så du slipper å bruke opp egenmeldingsdagene dine.
victomalia Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er legesekretær og vi gjorde det slik at hvis vi ikke hadde time, skrev vi i journalen hvilken dag pas. var syk fra, og når pas. kom til timen kunne vi tilbakedatere sykemeldingen. Det er ikke lov å tilbakedatere hvis du ikke har ringt den dagen du blir syk. Be dem registrere at du har ringt hvertfall, slik at det ordner seg! Lykke til!
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Uff, jeg er ikke sånn som gidder å styre så mye, så jeg lar det heller bare gå fram til jeg har time. Men hvis jeg ikke er bedre når jeg skal til legen, så ber jeg om sykmelding - selv om jeg snart går ut i ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå