Curry Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg tror ikke jeg har råd til å ta i mot et evt jobbtilbud. Lønna er mye lavere enn den jobben jeg har i dag, og stillingen er heller ikke 100 % stilling. Jeg vet ikke om jeg fikk sagt det tydelig nok på intervjuet at jeg syntes lønna var veldig lav, men jeg vet at vi kommer til å slite økonomisk hvis jeg takker ja. Bør jeg ringe og si det med en gang? Samboeren min sier at jeg bare skal vente til jeg i det hele tatt hører om jeg har fått jobben. Det er ingen poster vi kan spare på slik at jeg kan ta jobben, begge har studielån, vi har lån på bilen, barnehage, sfo, lån på leiligheten osv. Fatter ikke at jeg ikke sjekka dette oppfør jeg søkte.
It's all about me Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Vent og se om du får tilbud først. Kanskje de finner ut at de har så lyst på deg at når du forteller om problemet så plusser de på noen tusen.
Curry Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2008 Det er nok ikke noe sjanse for individuell lønn her, men jeg får vel vente. Det er vel kanskje vanlig å takke nei til en jobb en har søkt på? Så de har vel alternativ hvis jeg får den og sier nei. Snakk om å krisemaksimere, men det er typisk meg.
klg,2 boys now:) Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 ville ventet å se om de tilbyr deg jobben først.så kan du evt si at du må takk nei pga du var ikke klar over den lave lønnen.vært med på folk som har gått fra interjv pga for lav lønn..
Musemor med tre søte små Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Hadde ventet, og dersom de tilbyr den kan du si du tar det dersom du får minimum xxx i lønn. Bedre lønn kan man som regel forhandle seg frem til
Kamomille Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 lønn er alltid forhandlingsbar:) Det er vanlig kotyme å vente til du evt får et tilbud. Når de innstiller, så innstiller de sjelden kun en person. Det er ganske vanlig å innstille 2-4 personer i rekkefølge. dersom nr 1 takker nei, får nr 2 tilbudet osv. Et intervju er jo ikke bare arbeidsgivers sjanse til å stille deg spørsmål og se om de synes du er aktuell for jobben. Det er også din sjanse til å si noe om dine forventninger, ønsker, stille spørsmål etc. Du har jo tydeligvis gitt utrykk for at du synes lønna er lav, så da får du bare vente og se om du evt får et tilbud..... HVIS du får tilbud om jobben, kan du forhandle lønn. dersom du ikke er fornøyd med de de tilslutt tilbyr, takker du nei til jobben:) Jeg har 2 ganger takket nei til jobb pga lav lønn. Den ene gangen førte ikke forhandlingene fram og jeg tok ikke jobb. Den nadre gangen gikk arbeidsgiver opp i lønn og vi ble til slutt enige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå