baby06+08*lykkelig* Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Lurer på hvordan det egentlig foregår.....blir veldig takknemlig for erfaringer...kan ikke si jeg gleder meg, æsj.. Skal hvertfall møte fastende da.... Hva er normalt blodsukker da? idag hos JM målte hun 7,8 ca halvannen time etter måltid.....men pga litt andre ting ville hun at jeg skal ta en sånn test..... hmm.....
C@milla *EMIL* Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Kan vel egentlig ikke svare skikkelig på det.. Fikk ikke tatt den da blodsukkeret mitt var på 8,2 fastende. Er den over 7 vil de helst ikke ta den..når en faster altså. Da er det for høyt allerede. Tror vanlig er mellom 4-8. Og det står noe sånn som at en bør ha under 6 før et måltid og helst under 7 1,5-2timer etter et måltid. Hos meg varierer det veldig etter om jeg har vært i bevegelse etter maten, eller om jeg har sittet i ro..
Trulte76 Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 du kommer fastende. De tar blodsukkeret ditt hva det er fastende (tar en blodprøve) Så får du den sukkergreia du skal drikke. Så skal du sitte i ro i 2 timer (anbefaler deg lesestoff eller noe å tusle med) Etter 2 timer tar de en ny blodprøve. Tar også å sjekker blodsukkeret ditt da. Er det over 8 så er du litt høyt, er du over 9 blir du henvist til sykehuset for videre oppfølging der. mine har vært nr 1 var 8,9 (ble henvist til sykehuset til videre oppfølging) nr2 var 9,8 nr var 9,1 kostregulert alle gangene, så har sluppet insulin da Håper jeg greier kostregulert ut dette svangerskapet også. Når man har svangerskapdiabetes og vanlig diabetes så bør man holde blodsukkeret under 8. Så 7,8 var igrunn høyt. Hva hadde du spist til måltidet da? Husker du det?
baby06+08*lykkelig* Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2008 ok...hvordan er det en skal drikke da? er det mye?kvalmende eller? huff....gruer meg litt.... Til frokost spiste jeg bare to brødskiver, en med sjokoladepålegg og en med servelatpølse med agurk Med eplejuice til..... Håper det ikke er svangerskapdiabetes da.....men er vel det JM har i bakhodet ja....
C@milla *EMIL* Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 hehe.. da skjønner jeg at det var høyt.. Jeg kan nesten ikke spise vanlig brød lenger jeg da.. går i knekkebrød her. Og sjokoladepålegg.. kan si så mye at jeg gleder meg til å bli ferdig med dette.. all juice holder jeg meg også laaangt unna ;o)
Trulte76 Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 ja du hadde jo en del karbohydrater til frokost da Ikke godt å si..jeg kan holde meg på 7 etter så mye søtt eller så kan jeg havne på åtte..varierer..men i grenseland er du nok
mammas Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 normalt blodsukker er fra 4- 8. det som skjer er at blodsukker måles fastende, mitt var på 5,2. så skal du drikke noe kvalmende søtt og etter to timer måles blodsukker på nytt. da var det også på 5,2.
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Jeg hadde 3 + på glukose ved kontroll for 1 uke siden. Ble sendt til belastning, Hadde 4,6 fastende blodsukker og 7.0, 2 timer etter belastningen, så prøven var helt fin : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå