Gå til innhold

Noen som har barn på oppunder 3 som sover om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten er 2 år og 9 mnd og de to - tre siste ukene har han ikke sovet så mye på dagen, hverken i bhg eller hjemme. Men, han er fortsatt veldig trøtt, selvom vi har holdt på en stund. I dag sover han, er litt forkjølet og ville gjerne selv. Han sovner greit om kvelden, men legges gjerne da 20.00 (-20.30). Synes egentlig det er litt sent, men har jo fungert veldig fint i disse fotballtider (de store unga sparker) hvor vi kanskje ikke har klart å legge før.

Våkner tidlig nå også, når han ikke sover på dagen, ca. 6.00. I det siste har han gjerne sovet til nærmere 7.00 - og da blir det jo verre enn noen gang når han ikke sover på dagen og våkner tidligere...

Litt uvant problemstilling for meg, de to andre var enklere og tidliger på avvenneing av dagsøvn. Begynne å legg han igjen på dagen? ER det mange med så store barn som sover enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på over 3 år sover fortsatt 1 time i bhg men hun sover ikke på dagen hjemme...

Men det er nok fordi hun er oppe tidlig når hun skal i bhg.

Skrevet

hehe, hender seg jenta mi på 4 tar seg en dupp om dagene!

Hun er et lite sovedyr da;)

Skrevet

Her er han 2 år og 11 mnd og sover fortsatt, gjerne 30-45 minutter. Han gjorde IKKE det i helgen når han var hos farmor og farfar, og sovnet i stolen (med kjeks i munnen) kl 1815...Ikke optimalt det heller:) Han sover på dagtid i helgene også, og når bhg er stengt.

Skrevet

Da er det flere som må sove litt ser jeg! Kjenner til den med å sovne hvor som helst... I går satt minsten og så tomt ut i luften når han var ferdig med middagen sin, klatret ned og satt seg i fanget mitt, da sov han før han hadde satt seg... La han på sofaen, fikk en halvtme da! Han trenger det nok ja

Skrevet

Snuppa her blir 3 i september. De siste månedene har hun ikke sovet noe særlig i barnehagen. Bare innimellom. Men det hender hun tar seg en dupp hjemme i helgene! Vi lar henne sove om hun trenger det! Er ikke konsekvente på den biten nei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...