ChellBell - har født! Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er ny i arbeidslivet og har bare opparbeidet meg 10 dager med ferie. Jeg går ut i permisjon i september og det jeg lurer på, MÅ jeg ta ut disse 10 dagene med ferie nå denne sommeren? Kan arbeidsgiver kreve det??
Bic&Bac Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Såvidt jeg vet, har man krav på å få overført minst to uker ferie til neste ferieår.
lille spira Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Hvis du absolutt ikke får overført disse dagene til neste år så kan du ta ut ferien i permisjonen og forskyve den tilsvarende antall dager. Noe som anbefales for de som har flere enn to uker å ta ut og ikke får overført de til neste år
Herkules Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Litt u sikker, men har dere sommerstengt eller noe så kan de kreve det. Kan jo hende de syns det er fint om du jobber i sommer da:) Så kan du ta ferien i permtiden din i stedet
saratussen Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 jeg er trekt da jeg har lønna ferie,det jeg ikke tar ut kan jeg søke om å få utbetalt i desember...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå