Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ammingen er kommet ordentlig i gang kan man om man trenger det begynne med smokk.

Det er en del unger som har veldig stort sugebehov og da kan det være greit med smokk

Vi ville i utgangspunktet ikke bruke smokk til barna våre, men første ungen vår hadde ett veldig stort sugebehov og fikk kolikk, sa da begynte vi med smokk når hun var ca. 5 uker.

Jenta vi har fått nå er snart 3 mnd og bruker ikke smokk.

Skrevet

Vi begynte dagen etter vi kom hjem fra sykehuset med førstemann, pga stort sugebehov. Han spiste og spiste, så gulpa han og spiste videre, og var tydelig misfornøyd med at det fortsatt rant masse melk når han egentlig var mett. Han elsket smokken fra første sutt :-)

Nummer to fikk smokk etter et par uker tror jeg. Hun tar den greit, men er mest interessert i den når hun er trøtt. (Ikke like stort sugebehov, men roer seg og ser ut til å like kosen med smokk) Like greit det, siden eldstemann skal slutte med smokk i sommer passer det bra om hun bare har den i senga.

Skrevet

Veldig bra med trøst- hjelper å finne ro- slipper at babyen begynner å suge på totten.. (man kan hive en smokk- ikke en tommel.) hvis det er sykt eller har skadet seg- er det smokk og bamse som hjelper- litt slik som "lysstgass"- hjelper å fokusere..

og hjelper også på sugebehov- .. vi startet første uken- ca etter at ammingen hadde kommet skikkelig i gang!

Skrevet

Begynte med smokk ca 2 uker gammel pga stort sugebehov. Når han er mett koser han seg med den istede for puppen =)

Trenger ikke ha sutten hele tiden.

Skal også være bra prevantivt for krybbedød.

Og som endel sier- mye enklere å ta bort smokken enn tommelen...

Skrevet

Jeg begynte med smokk når de var 2-3 dager gammel. Ammingen gikk fint, og de hadde alle svært stort sugebehov. Brystvortene var så såre at jeg gråt når jeg ammet, og jordmor sa: hvis du har smokk med deg, så putt den nå. Hvis ikke blir du værende smokk selv...... Det var verst med tredjemann. Han begynte allerede når han var knapt en halv time gammel! :-) Synes det er helt greit at barna får smokken, og har ikke hatt noe som helst problem med å venne dem av med smokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...