Gjest Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har lån og leilighet sammen med eksen (BF), og istedet for å selge så tenkte jeg at jeg kunne kjøpe han ut og ta over lånet. Men nei da!! Banken sier nei!! Jeg vet selv at jeg klarer å sitte med lånet alene. Men de tar kun utganspunk i årslønnen min. Vil ikke se på det jeg får i støtte og bidrag osv. Og det blir jo dyrere for meg å leie en leilighet!! Åhhh.... Er så forbanna på banken nå!!! Da må jeg bo hjemme hos mamma med jenta mi for alltid sikkert. For banken vil jo ikke gi meg noe lån!! Skal ikke alenemødre få ha lån?? Er samfunnet slik at man MÅ være 2 om å få lån?? Frustrert og oppgitt!!! =(
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Det høres kjempe kjip ut. Kan ikke moren din hjelpe deg, eller andre??
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har en mamma og pappa som gledelig kan hjelpe. Men hva kan de gjøre? Jeg har jo inntekt til å sitte med lånet alene, men banken vil kun se på årslønnen min......
Korse76♥ Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Jeg fikk heller ikke lån alene, så foreldrene mine står som medlånetakere på boliglånet. Sjekk om det er en mulighet for deg også.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Slik var det med meg også. Mamma sto som medlån i tillegg til min, så nå eier jeg en leilighet. Jeg betaler hele lånet selv.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Kan jeg spørre hvor stort lån dere har og hva dere har ca i årslønn? Har vært i kontakt med mange forskjellige banker og de krever at jeg har en årslønn på godt over 400 000 for å sitte med et lån på 1 450 000.
frokenO Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Når du er alene har du RETT på husbank lån..folk som har inkasso- lever på trygd o.l. får tilogmed dette.. Du bør gå til kommunen å forhøre deg.. de kan gi deg førstegangslån o.l. Ikke gi opp.. banker er noe dritt.. de gidder aldri se det totale .. de ser bare det de vil se AKKURAT derfor er det jeg skal bli jurist.. folk blir så feilbehandlet og lite informert at det er helt sykt..
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Tenkte evt å høre om de godtok mamma eller pappa som kausjonist, de ville gjerne være det sa de. Har lånet i sparebanken nå, men er det bedre å høre med husbanken? Snakket med de tidligere idag, men de kunne ikke ta refinansiering av lånet. Ja, jeg føler med skikkeli tilsidesatt som alenemor. Behandlingen er ikke akkurat bra. Han ene sa at det var ikke bra for min økonomi at jeg hadde barn og bil, for det trakk ned med tanke på lån!!!!
frokenO Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 what????????? hør med kommunen din.. det hørest merkelig ut at husbanken ikke kan hjelpe her.. jeg har en bekjent som fikk 1.3 i lån der å lever på trygd og 1 sønn... kommunen bør jo kunne hjelpe deg..
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 Ja, jeg må høre med de. Har jo alleredet lånet, bare snakk om at jeg skal overta hele lånet. Hvem kontakter man i kommunen da?
Gjest marie-s Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 Kanskje på tide å bytte bank? Sett deg opp et budsjett som viser alle dine utgifter og inntenkter slik at banken ser at du har kontroll på økonomien. Har du mulighet til at noen i familen din stiller som medlånetaker så øker det mulighetene dine, men det er ikke alle banker som godtar dette, men gi deg ikke med bare en bank og får du tilbud en plass så kan du forsøke å presse andre banker på renten for at du skal velge de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå