Gå til innhold

Når kjøpte dere vogn og de store tingene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett før fødsel eller tidligere?

tenker på vogn, bilsete, stellebord, seng osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ventet til vi var i 3.tri iallefall sist gang. Er ikke så bra å vente for lenge heller, for du vet jo ikke når du føder :) Men vi ville heller ikke ha ting stående, litt overtroisk kanskje...

Skrevet

Har akkurat 40 dager igjen og i gaar kjoepte vi seng, eller vugge til som vi skla ha til storebror er klar for aa gi slipp paa sprinkelsenga si.

Skal kjoepe stellekommode i morgen tenker jeg for da skal jeg dit hvor jeg har tenkt aa handle uansett.

Bilstol maa vi ha, men har ikke kjoept enda.

Vogn skal vi ikke ha da vi allerede har nok, men hvis man vi ha et spesielt merke/farve saa hadde jeg ikek ventet saa lenge for da risikerer man at de maa besteille og saa er den ikke der naar babyen kommer.

Skrevet

Kjøpte vel vogn da jeg var ca uke 26, tror jeg. Bilsete kjøpte jeg brukt av en venninne, så det var omtrent på de tider det også. Stellebord kom i hus ca uke 34, og en midlertidig seng nettopp nå, i uke 37 (skal arve sprinkelseng av juniors kusine, men venter til de skal flytte i august). Men det er VELDIG deilig å ikke ha flere "store" ting på "må-kjøpes"-lista, for nå er jeg fryktelig sliten, og orker ikke tanken på å skulle ut på noen store handlerunder. Men vi er forskjellige, noen har kanskje masse energi. For meg er alt tungt, og nå gleder jeg meg bare til at han skal komme ut....

Skrevet

Hei..

Jeg venter min lille i oktober..

kjøpte vogn da jeg var ca 16 - 17 uker på vei.

bilsete fikk jeg ubrukt av min søster, da de kjøpte feil i fjor..

stellebord får jeg av mine foreldra, siden de kjøpte det til min søster..

Seng får vi av min sambo sin søster, da de skal kaste sin..

så det meste er i boks her.. er bare å få det inn i huset/leiligheten:)

men det får vente

Skrevet

Vi kjøpte det da vi fant hva vi ville ha og vi hadde penger på kontoen.

Skrevet

Dvs. kontinuerlig fra jeg testet positivt til noen dager før fødselen.

Skrevet

Vi måtte vente til vi hadde kommet oss inn i nyhuset vårt, så jeg hadde vel bare 30 dager igjen å få tak i store ting før fødselen...

Skrevet

tror jeg kjøpte til dattera mi rundt uke 30

Skrevet

Kjøpte bilstol i uke 25, fant på kampanjetilbud,og planen var å ordne resten i slutten av juli/begynnelsen av august, skal ha i september. Men så har jeg nå havnet i sengeleie pga. høyrisikosvangerskap, og hadde vel mest sannsynlig ikke fått ordnet noe før etter fødsel. Heldigvis er det nr 2, så vi har ganske mye. Mangler enda stellebord, seng (lille ligger enda i sin) og litt småtteri. Så nå må sambo ut å kjøpe ammebh`er, flaske-tingene og stellebord:D (blir spennende!) Resten får vi av familie:)

Skrevet

Vogn kjøpte vi i uke 18-19 ca. Stellekommode har vi funnet, men skal ikke kjøpe den før i august pga oppussing og ingen steder å ha den så lenge. Bilsete har vi også bestemt oss for, men ikke kjøpt enda, uten noen spesiell grunn til det.

Generasjonsvuggen kom i hus rundt uke 15, og sengen vi skal ha er levert til "oppussing", den har min mormor, mamma, onkel, jeg og mine søskenbarn brukt som nyfødte.

Vi har kjøpt litt nå og da fra ca uke 15, synes det er koselig å bruke god tid, og ser ingen grunn til å vente med alt til "siste liten" hvor jeg sikkert ikke er like opplagt som jeg tidvis er nå.

Skrevet

Kjøpte vogn i uke 18, men kun fordi den var på tilbud.

Resten av de store tingene hadde vi fra forrige gang. Tror vi da kjøpte seng og bilstol rundt uke 22, også pga tilbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...