Gå til innhold

Når dere kjøper gave på salg (dere som er smålige :)...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at sølvtøy er satt ned med 50 % f. eks.

- Kjøper dere det samme antallet dere ville kjøpt til full pris, og tar "fortjenesten" selv

- Kjøper dere for det beløpet dere hadde tenkt, så mottaker får dobbelt så mye som dere hadde tenkt

- En mellomting, sparer litt, og mottaker får mer enn tenkt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KOmmer litt an på. Bursdagsgaver kjøper jeg stort sett til en pris, så da får mottakeren dobbelt så mye. Til jul er det litt mer utgifter så da er sjansen større for at jeg tar "fortjenesten" selv, evt. en mellomting.

Skrevet

O smaalige meg gir somregel da mer :)

Handler ofte gaver paa salg her nede egentlig for da faar vi mer for pengene og siden gavene sendes hjem saa kan de ikke byttes uansett :)

Men hvis det jeg leter spesifikt etter er paa salg saa gidder jeg ikke bruke energi paa aa finne en gave ekstra for aa veie opp at det ble litt billigere. O kjipe meg.............

Men hjemme handlet jeg vel ikke saa ofte gaver paa salg, skal innroemme det :) Men det mest fordi enten det er salg eller ikke saa skal jeg like gaven og salg i en liten by i nordnorge er ikke noe aa skryte av :)

Skrevet

Det kommer litt an på hva det er til.

Noen ganger kan det jo bli litt "mye" også, så da kjøper jeg kun det antallet som var tenkt i utgangspunktet.

I andre tilfeller, passer det å kjøpe det "dobbelte".

Mao, det kommer helt an på situasjonen! :-)

Skrevet

pleier vanligvis ikke kjøpe gaver på salg pga. byttemulighet og sånt, men hvis jeg VET at gaven ikke blir bytta, da er jeg nok smålig ja.

Men altså, jeg må innrømme at jeg ikke er sånn himla opptatt av prisen på det jeg kjøper - prøver heller å finne noe som passer... Så ville kanskje gått for nr. 1 eller 3.

Skrevet

Skjønner ikke hva som er smålig å kjøpe gaver på salg.

Jeg kjøper mye på salg. Og av den grunn så kan jeg kjøpe gaver til enkelte som er dyrere enn jeg hadde kunnet om jeg ikke hadde kjøpt gaver på salg. Og det er ingen spesielle som får mer enn andre.

Mine unger har aldri blitt lei seg når de har fått gaver som jeg har kjøpt på salg, tverdt i mot. Når man kan kjøpe en stor boks med klosser (husker ikke hva de byggeklossene egentlig heter) til 150kr istede for 800kr. Klart jeg kjøper de når jeg vet ungene liker de, og i tillegg kan kjøpe til andre familiemedlemmer som ikke får så dyre gaver.

Skrevet

Kommer helt an på hvem gaven er til.

Er det til noen som står meg nær får de ekstramye.

Er det til en sur langtvekk slektning tar jeg fortjenseten selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...