Gå til innhold

Hva kan barnet ditt på 16 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes gutten min på 16 mnd er litt sent ute språklig. Han sier mamma og hei. Han peker ikke når jeg spør hvor pappa er eller hvor nesen/øyet/munnen er. Er dette noe å bekymre seg for? Han er derimot flik til å gå, gikk da han var 11 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et helt vanlig barn du beskriver. Min gutt er 15,5 mnd. Han sier mamma en gang i uken sånn cirka, og så sier han takk og vov-vov.

Han peker av og til på lysene i taket - og når han ser et fly.

Han kan gå, danse, gå bakover (gøy!), klappe, vise hvor stor og sterk han er og sier AAAAAHHHH og åpner munnen når jeg kommer med tannkosten. Ber jeg han sitte så kan han forstå også dette - om han føler for det akkurat i det øyeblikket.

Han peker enda ikke på kroppsdeler.

Skrevet

Min gutt er 16,5 mnd. han kan si mamma,pappa, hei,hadet, mat og pus.

Han er veldig fysisk av seg og gikk da han var 10 mnd, Nå løper han rundt, klatrer, går bakover,klapper, danser, prøver å hoppe : ) Forstår masse vi sier. Gå til pappa, gå og hent boka, hvor er pus og andre enkle setninger..........

tror han er litt treg språklig, men han er og har alltid vært en fysisk gutt : )

Skrevet

Jenta mi er snart 16 mnd. Hun kan gå (gikk når hun var 11.5 mnd), klappe, gjøre enkle bevegelser til sanger, danse, nesten hoppe;), løpe, klatre, gå opp trapper....Forstår også masse vi sier, slik som f eks kom, kan du hente....? osv

Hun sier ikke så mye enda (dvs hun snakker masse, men ikke tydelige ord). Hun kan si mamma, dadda, pappa, hade, hei, tittei, eple, der, hola, que?, og så kan hun en sang! (dvs hun synger da dada da dada, hei!, men eg skjønner hvilken sang det er for hun gjør bevegelsene:). Forventer egentlig at hun skal vere litt sein med snakkinga siden hun lærer to språk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...