Faylinn Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Vet det er flere som har 15 mnd gamle barn (nesten) uten ord. Forstår de hva dere sier til dem allikevel? Jeg skjønner ikke helt hvorfor sønnen ikke sier noen ord, ikke prøver en gang, når han skjønner så mye? Jeg vil faktisk påstå at han er smart, men klarer ikke formulere seg. Er det helt vanlig? Leser i sånne babybøker at barna prøver å herme lyder fra de er en neve store, men altså ikke her i huset. Her er det mest babbel og et og annet mø. :-) Har dere med barn som prater sagt det samme ordet gang på gang til de hermer, eller har ordene kommet av seg selv ved at dere snakker vanlig til dem?
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Det er veldig vanlig at de har en god språkforståelse lenge før de har eget språk. Og intelligens har ingen sammenheng med når de snakker. Jeg har bekjentskaper som skryter av at de kunne snakke nesten rent som 1 åringer (og det stemmer sikkert) som ikke akkurat er noe videre glupe og jeg har f.eks min mann som har godt over gjennomsnittelig iq og som knapt sa et ord før han ble 3 år og plutselig en dag bare begynt eå snakke flytende og rent i følge svigermor.
Faylinn Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2008 Takk, det var noe sånt jeg trengte å høre. :-) Så mye rart man skal bekymre seg for..
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Hehe et og annet mø :-) Det ligner veldig på hva vi har i huset, hun kan noe ord som hei, hade, voff voff og hest (av alle ting) men hun skjønner veldig mye mer. Jeg er hver dag imponert over hva hun skjønner! Tror det er vanlig at de ikke kan si så mye enda, det skjer jo så mye fysisk også.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Her er snuppa også 15 mnd, sier mamma, pappa, bade, bleie, se, der, natta, hvisker hadet hehe Ikke så mye mer enn det egentlig....men forstår egentlig utrolig mye! Blir skikkelig overrasket mange ganger jeg :-) Så tror ikke vi skal bekymre oss for det i det hele tatt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå