aevum Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har vært nokså flittig med kredittkortbruken etter jeg fikk mitt første kort for kanskje 1-2 år siden. Tanken var jo å ha litt i reserve hvis det skulle være behov. Behovet viste seg å komme litt oftere enn jeg forventet, ting jeg bare MÅTTE kjøpe for det var på salg el.l. Det har ikke sklidd helt ut, men har nå brukt kortet helt til grensen på 20.000,- Ikke helt likt meg dette, liker egentlig ikke å låne penger. Og er fornøyd når jeg har god kontroll og oversikt over økonomien vår. Nå skal det sies at jeg betalte 10.000,- i et jafs når feriepengene kom, og de siste 10.000 skal betales umiddelbart når skattepengene innfinner seg på konto. Da føler jeg meg super-økonomisk, skal nyte det ei stund Mange som er flittige kredittkortbrukere her, eller er det bare meg?
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Hehe.. ja! Har brukt det en del tidligere, spesielt når jeg var singel og ønsket å oppleve mye og leve livet der og da. (Har aldri hatt betalingsproblemer pga. dette, men brukte tid på betale ned kortet). Etter jeg ble sammen med mannen min (bankmann) ble det slutt på det kan du si... Et regnestykke på årlige renteutgifter viste at jeg kunne dra på shoppingtur til Nice, så da var den saken klar! Dessuten er jo økonomien mye bedre etter man ble to! Nå bruker jeg bare det ordinære bankkortet mitt og har et Amex liggende i tillfelle noe skjer med kortet i utlandet/ferier feks.
Ella78 m/ A&M Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har vært en ganske flittig bruker tidligere, og brukte ganske lang tid på å betale det ned, men ble da ferdig til slutt. Også jeg ble sammen med en økonom, og da hørte jeg stadig "hvor mye har du i gjeld nå da"? Ganske motiverende for å bli ferdig med den teite kredittkortgjelda, kan du si. Deilig å ikke ha den lenger!! Bruker kredittkort når jeg handler på nettet, for jeg har opplevd at man har bedre sikkerhet i forhold til svindler på den måten (i stedet for å bruke visa-delen på bankkortet til lønnskontoen) - da stjeler jo tyver penger som ikke er dine... Var i hvert fall min erfaring da jeg hadde et svindelforsøk på ett av mine kort for noen år siden....
Yada Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Har ikke kredittkort rett og slett. Det er for "farlig" for meg. Har jeg ikke penger kjøper jeg ikke heller. Så enkelt er det. Mannen min har, til bruk i utlandet og i krisesituasjoner. Ellers har vi spart oss opp en buffer konto, hvor det til en hver tid står 20-50 000 kr til uforutsette ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå