Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jenta vår pleier å få dusje alene nå. Hun er 2,5år og synes det er kjempestas. Har inn masse leger, en krakk, klut osv. Hun ordner og koser seg stort. Vi er såklart innom og vasker henne, men hun står mesteparten av tiden alene. Da har vi døra på gløtt slik at vi hører henne dersom hun roper/faller ol. Er dette veldig uansvarlig av oss eller er det flere som gjør det slik?? Må legge til at hun er veldig forsiktig av seg som person, hun er av typen som spør før hun finner på noe...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Hvis det føles riktig for dere, hvorfor spør du? Slutter du med det dersom noen her synes du er uansvarlig. Stol på deg selv du.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Er så mange ubrukelige innlegg her inne, er jeg det hvis jeg gjør ditt, og er jeg datt hvis jeg gjør datt. Og når dere for negative tilbakemeldinger begynner dere å sutre og lager unnskyldninger for hvorfor dere gjør som dere gjør.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Jeg spør vel fordi jeg ønsker å høre om andre gjør det eller evt ikke gjør det. Kan jo være momenter i dette jeg ikke har tenkt på... Men kommer nok uansett til å fortsette med det, med mindre noen har noen veldig gode poeng. HI
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Jeg ville vært mest bekymret for at hun skulle skru på vannet kjempevarmt så hun ble skåldet..
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Sorry sorry, tenkte ikke over at jeg stilte feil spm! Skal virkelig tenke meg bedre om neste gang. Lurer bare på hvordan du vet at "vi" begynner å surve og lage unnskyldninger for å forsvare det "vi" gjør? Var jo bare jeg som stilte spørsmålet..... Men det gå kanskje under en egen kategori? HI
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 min sønn er to og ett halvt og han dusjer og leker i balja si alene, men vi har døra på gløtt og titter ofte innom.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Var ikke meningen å halshugge deg Men har opplevd at folk har spurt "hva syntes dere om ditt og datt" og når en gir svar til dem går de plutselig i selvforsvar og vil ikke høre på det folk har å si om det er negativt. Vil kun høre det de selv vil høre, nemlig at de ikke gjør noe galt. Men unnskyld! For min egen del syns jeg ikke det er noe galt i å la barna dusje alene, så lenge du holder et øye med dem, og hører litt etter. Noe jeg regner med at du gjør. Når det gjelder at barna kanskje skrur opp varmen er det jo barnesikring på de fleste dusjene. Men det er mer skummelt og tenke på hvor lite som faktisk skal til for at eg barn skal drukne. Når barn kommer under vann får de som oftest sjokk, og skriker fordi de blir redde, og det som skjer da er jo at de trekker vann nedi lungene og dette kan medføre alvorlige skader og kanskje også livet i værste fall.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 datteren av min venninne gjorde det samme. helt til hun en gang skrudde på varmvannet. DET var ikke gøy og etter da har de alltid sittet å sett på at hun fikk dusje alene.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 Når du har så mange leger der inne, vil jeg tvert i mot si at hun er meget trygg og dere er veldig ansvarlige foreldre:) Kunne ikke dy meg;-)
Trulte76 Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 går vel bra hun dusjer alene vel Blir ikke hetl det samme som å sitte i et badekar der hun kan dukke under å dra inn vann La henne få kose seg, så kan du se inn til henne å se hvordan det går
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 Mini får dusje alene, han er 2,5 år. Men vi har døra åpen og vi titter inn veldig ofte. Er en riktig skravlegutt så hører han hele tiden. Han får ikke stå bare sitte, for flisene våre blir glatte når de er våte. Hadde derimot aldri latt han bade i badekar eller balje alene, samme hvor mye/lite vann det er oppi. De kan ramle under med hodet og drukne i bare bittelitt vann og.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #14 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har en gutt på snart 4 år. Han har dusjet alene siden han var omtrentlig 2,5 år. Det er veldig lite sannsynlig for at han kan drukne når han dusje, så jeg pleier som oftes å rydde litt når han står i dusjen og kose seg. Men titter jo sef. innom han, for å sjekke at alt er i orden. Nå er det slik at gutten er for liten til å nå opp til kranen, så jeg er ikke redd for at skal skru på mere varmt vann. Og på den tiden han når opp til kranen, så er han gammel nok til å skjønne at han ikke skal røre kranen. Så lenge dere føler at jenta deres klare å dusje alene, så la dere henne få gjøre det. La henne kose seg, ikke noe skader i det. Høres ut som en kjempe søt jente, dere har. Kos dere,
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #15 Skrevet 25. juni 2008 Hehe, har hørt at masse leker kan redde enhver fra dusjens skumle sider ja... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå