Gå til innhold

Hvorfor ikke barn i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er noen her som absolutt ikke ønsker barn i bryllupet sitt, men klarer ikke helt å skjønne hvorfor? Kan noen forklare meg det? Forutsetter selvsagt at barna legger seg før den eventuelle fylla starter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss er det uaktuelt å ha med barn i bryllupet (som ikke er amme-barn selvfølgelig) fordi da blir det et barneselskap! Barn tar alltid oppmerksomheten sånn er det bare og dette er dagen vi ønsker et fokus på oss! Jeg hadde blitt driiiiiit sur hvis en unge hadde hylt eller ropt "MAMMA!" under talen fra mannen min til meg f.eks. og "ødelagt" det øyeblikket der..

Skrevet

For meg har det å gjøre med at jeg ikke ønsker de forstyrrelsene det vil medføre å ha barn tilstede.Barn syntes ikke det er gøy å sitte rolig gjennom en lang tre-retters middag, med taler og slikt, de vil bli urolige og ønske å gå til og fra under middagen.Det ønsker ikke jeg i mitt bryllup, så enkelt er det.Noe ganske annet er det med et ammebarn som ligger å sover og bare er våken for å få pupp og så sovner igjen, under forutsetning at moren tar med seg barnet ut om det gråter o.l. Et annet moment er at alkoholservering og barn ikke hører sammen i mine øyne.

Skrevet

For meg er det igjen en selvfølge at barna skal være med på den store dagen..

Om noen roper mamma under taler, eller det blir litt barnegråt.. så er det bare slik livet har blitt..

Gleder meg masse til å ha ungene mine der.. De forlater oss etter middagen.. Vi serverer ingen alkohol under middagen da.. Barn og alkohol hører ikke sammen.. uansett hva pappaen min måtte mene (ingen tar skade av en øl under middagen DA..mente han)

Barna får jo noe oppmerksomhet.. Hos oss blir vi 32 til middag..5 er barn i alderen 5-3 år.. Samtidig må jeg ha med meg lillegutt..siden han ammes.. Så da skal kjolen åpnes og lukkes flere ganger også..

Tror det blir kjempekoselig jeg =)

Skrevet

Vi hadde en "barnekrok" med dvd og tegnesaker - merket knapt ungene.

Skrevet

Vi skal også ha en barnekrok.. Takk for ideen med en dvd-spiller :)

Skrevet

Værsegod:) Avhengig av hvor store barna er, kan noen bøker/tegneserie gjøre nytte, samt plastelina.

Skrevet

Jeg for min del synes bare ikke at barn og bryllup hører sammen. De har liten glede av å sitte under en middag som kommer til å vare i minimum 4 timer. Og selv med lekekrok tror jeg det blir å gå inn og ut og spørre mamma og pappa om det ene og det andre. Ok, mulig det ikke hadde blitt sånn, men vil ikke ta sjansen på det. Foreldrene vil jo alltid ha halve oppmerksomheten rettet mot barna også. Det er jo ikke så hyggelig for de som skal tale. Hadde vi vært på et grendahus hvor det ikke kostet noe særlig ekstra med ekstra gjester, så hadde det kanskje også stilt seg annerledes. Blir vel hetset for å være gjerrig også nå, men jeg er ikke så interessert i å betale middag til 300 kroner for barn som kanskje ikke engang liker maten. Da ville jeg heller bedt noen flere voksne eventuelt.

Sånn, nå gidder ikke jeg å forsvare vårt valg for vårt bryllup mer.

Lykke til til alle som skal gifte seg med eller uten barn, de fleste klarer jo fint å bestemme dette selv. :)

Skrevet

Tror det er en sammenheng med kultur og drikkevaner. Mange vil gjerne ha en ordentig fest med dertilhørende alkohol til drikke, og andre velger avholdsvarianten. Vi skal ha en mellomting. Vi har alkohol for de som har lyst på til maten, også får gjesten betale drinkene sine selv i baren etterpå. Vi gjør det slik først og fremst fordi vi ikke vil ha en fyllefest av et bryllup, og det gir oss samtidig råd til å ha middagen på den restauranten vi ønsker. Skulle vi spandert ubegrenset alkohol måtte vi hatt det på et foreningshus midt i et veikryss oppi en mørk skrent, mens nå får vi ha det på en ny restaurant med brygge ved vannkanten. Folk for ta det for det det er.

Jeg tar avstand fra fyll, men synes at det går an å nyte et glass vin til maten selv med barn tilstede. Det blir nok barn i vårt bryllup, for våre barn er 1 og 3 år på det tidspunktet og jeg siden alle de som barna er vant med skal være gjester, ser jeg heller for meg at det er mindre stress å ha de med enn å sende de til noen de ikke kjenner så godt. Den biten får vi ta når vi har valgt å få barn før vi gifter oss. Men jeg ser sammenhengen hos de som gjerne vil ha et barnefritt bryllup også.

Skrevet

Uten å forsvare vårt valg videre - men anonym 11:54 - skal dere ha andre barn enn deres egne i bryllupet? Det er vel det diskusjonen går på? Vi skal ha vårt barn i bryllupet og til middagen, men med en innleid barnevakt (muligens, ikke helt avklart det der enda) som kan ta han med seg ut hvis han blir lei. Men jeg vil ikke ha 10 andre barn der akkurat. Vi skal forøvrig gjøre som dere, spanderer velkomstdrink, alkohol til maten og konjakk til kaffen, så kan gjestene kjøpe det de vil drikke etterpå i baren, dersom noen skulle føle behov for det.

Skrevet

Så drita kjedelig som en 4 timers bryllupsmiddag med taler fra helvette er,så tror jeg at barnehyl og sinneutbrudd hadde vært et kjærkommet innslag for min del,om jeg skulle være gjest i et bryllup. (noe jeg ikke skal,siden barnet mitt som jeg ammer ikke får være med i det bryllupet vi er bedt i...) Lar dem bare lide i stillhet,jeg.

Skrevet

Jeg føler det er helt naturlig at den ene niesen vår bl.a. blir invitert, og hun skal forøvrig være brudepike. I tillegg sønnen til samboer. Disse er såpass store at de klarer å ha det gøy sammen med oss og dersom de kjeder seg skal vi være utstyrt med aktiviteter for de. Vi er åpne for at de som sliter evt med barnevakt får ta med seg sine. Samboer er fra en annen kultur der det er helt vanlig å ha med barn på fest, og hver gang vi har vært på fest med veslesnuppa har hun hatt det kjempegøy med de andre barna, og de voksne danser og leker med barna de også. Utrolig befriende og ha det sånn for vår del. Selv hater jeg formelle middager hvor alle sitter rett opp og ned som tente lys og det ser ut som noen har dødd. Liker at man er litt løs i snippen og barn er med på å løse opp stemningen på mange måter...synes i alle fall vi da.:)

Skrevet

trodde bryllup hadde noe med og stifte familie og gjøre jeg men tydeligvis er man blitt så egoistike at man må ha all fokus på seg selv. hjelpre meg

Skrevet

I vår famile (og hans) er det ikke tradisjon for å ha med barn i bryllupet. Derfor har vi invitert uten barn. Dessuten har vi bryllupsmiddag og kaffe relativt seint. De som har små babyer har fått tilbud om å ta de med hvis de ønsker. Vi skal ikke ha vår jente med verken til middag eller kaffe. Hun er 9 mnd, og legger seg kl 19 uansett! Hun får heller ingen utbytte av det synes vi. Hun e rmed i kirken og litt etterpå. Det får være nok.

Dersom man legger bryllupet opp til en familiesammenkomst er det naturlig å ha barn med. Vi legger det opp som en fest, og da synes jeg det ikke passer seg med barn. Vil være det samme som å la barn bli med på 30/40-års feiringer på lørdags kvelden. Det blir helt feil for min del, med alkohol og barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...