Gå til innhold

Hvilke biler er egentlig for små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tro det eller ei, men dette er faktisk ikke for å krangle, jeg lurer oppriktig.

Hvilke biler er for små til bakovervendte seter? Vi har nemlig et BeSafe izi Kid sete som ikke akkurat er lite, heller tvert i mot et av de største, og vi har hatt det innom ganske mange biler så langt. Både store og små, og så langt har det passet i alle. Det har riktignok vært veldig trangt i noen og den som har sittet i passasjersetet foran har ikke akkurat sittet godt, men vi har fått plass til det. De bilene jeg kommer på vi har hatt setet i så langt er:

3 ulike typer Volvoer (1 av dem stasjonvogn)

1 Mitsubichi Carisma, sedan

1 Ford Mondeo

1 Honda Civic, 3 dørs og knøttliten bil, slet endel med å få det inn i den

1 Nissan Sunny, sedan

1 Mercedes ettellerannet, stasjonsvogn

1 VW Caravelle

2 ulike typer Reunalt, en sedan og en stasjonsvogn

1 Skoda, gammel og liten sedan

1 Audi, stasjonsvogn

2 ulike typer Opel, en var Astra tror jeg, begge sedaner

2 uike typer Peugot, en stasjonsvogn og en 7 seters

Alderen på bilene har variert fra 87 modell til 08 modell, men vi har da altså fått plass i alle selv om noen krevde endel lirking og luring for å få plass. Hvilke biler er det ikke plass i da, så kanskje vi kan gi hverandre en liste over biler det er lurt å styre unna dersom man vil ha plass til et bakovervendt sete :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermors gamle Nissan Sunny, 2 ( heter det kanskje 3 ) doers hadde ikke plass til bakovervendt sete :)

Strengt tatt saavidt den hadde plass til sete i det hele, men den var gammel og naa doe :)

Skrevet

Hehe... Ja den jeg lånte var en 5 dørs. Når jeg tenker meg om så hadde vi nok ikke fått plass i den første bilen vi hadde, en utgammel Renault Laguna (?) som var knøttliten og man måtte kjøre i minst 5 min uten å stoppe med choken på for at den ikke skulle daue og som måtte bakkestartes hver gang. Morsom liten bil ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er trangt i Focusen min, en stj.vogn 2005 modell.

Der har vi et acta craco-sete... Vi skal ha bezafe izi kombi i bilen til sambo, en opel astra, 2005 stasjonsvogn... Blir nok trangt om plassen i passasjersetet. Vi vurderer faktisk og kjøpe ny bil!

Skrevet

Om du vil ha god plassså er virkelig caravelle å anbefale, jeg har forelsket meg helt i den bilen. Vi har jo plass til alt og masse mer til. 3 barneseter baki og de berører hverken hverandre eller setene foran noen av dem. Baki bare triller vi inn vognen, tar likesågodt med tripp-trapp stolen slik den står, syklene til de to store osv og enda er det massevis av plass. Deilig!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

En kamerat av sambo vurderte en caravelle, men endte opp med en ford s-max? (heter det det??) Da de ble like dyre, omtrent. Den også er kongestor!! De har 3 seter baki, som ikke berører seteryggen foran. Og stooor bagasjeplass :o)

Skrevet

Ja naboene har en slik, veldig fin bil :-) Men mest glad i caravellen jeg siden den er endel større og vi kan velge å slå opp en seterad til og dermed har plass til 3 flere passasjerer om vi vil + fortsatt har masse bagasjeplass til overs. Greit når vi har 3 barn fant vi ut, de vil jo gjerne ha med seg venner og slikt etterhvert.

Skrevet

Vi hadde en Golf 5, der var det plass. I Peugot 206 er det plass og i A3en som vi har nå er det plass. Må bare dra passasjersetet foran litt frem.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det er sant... hmm.... Nå fikk jeg noe og tenke på! :)

Skrevet

Jeg har en lang mann med lange bein. Hvis han skal få plass til beina forran rattet, vi snakker ikke komfort her men reelt komme seg inn i setet, er det kun et sete vi har fått plass til bakovervendt og det er Acta Graco Cosmic. Vi har en svær nissan primera. (og to bakovervendte seter)

I mammas Opel Astra sedan og i svigers Toyota Corolla (sedan) er det klin umulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...