Gå til innhold

Unger og båt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har båt som vi bruker mye om sommeren og harplaner om en 14 dagers tur i løpet av sommeren. Vi har også 2 små gutter en på 3 og en på 17 mnd. Eldstemann bevegr seg rundt utenpå båten på ripa og dekk og har full kontroll. Vi har latt han gjøre dette Siden sommeren han var ca 18 mnd. Det resulterte i et fall i sjøen. Nå er det minstemann sin tur til å bli båtvant........ det endte med at han datt i vannet idag tidlig................ de har jo på seg vest så det er jo ikke noe farlig, men han får seg jo en støkk. Samtidig tenker jeg at det å prøve og feile er jo den eneste måten å lære på. Så lenge han har vest og vi følger med så må han jo få lov å gå rundt på båten og på brygga.

Åssen har dere latt deres barn bli vant til båten? I fart sitter vi selvfølgelig stille da : ))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke latt en på 18 mnd gå alene rundt på båten eller brygga.. synes liksom ikke det er nødvendig å gi dem den støkken det er å falle i vannet. Kan oppleves ganske traumatisk for barnet, selv om dere har kontroll, føler ikke barnet det samme.

Det er en del som rett og slett bruker tau på ungene.

Jeg foretrekker å passe på til de er store nok til å vandre litt rundt på egen hånd.

Skrevet

Vi går jo rett bak da. Vi sitter ikke med beina på bordet i båten og lar dem vandre rundt : ) Det nytter ikke å få en veldig aktiv 18 mnd gamle unge til å sitte på fanget hele dagen. Tau går jo ann å bruke men emd mindre tauet er helt kort så kan de jo falle i vannet da også. Eneste forskjellen er at den som holder i tauet slipper å hoppe etter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...