Ragdoll Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Kan man bruke vivag/lactal ubegrenset? Hadde sånn skjedekatarr med vond lukt for en stund siden, og tok vivag (dette hjalp meg VELDIG) og så fikk jeg sopp rett etter og måtte ta en canesten kur, har nå fått skjedekatarr IGJEN! og lurer på om det gjør noe å ta enda en kur med vivag?
Mamman til Ovedie Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Tror det er helt ufarlig å ta vivag da dette skal væer bakterier vi naturlig har i underlivet.. Men ring et apotek eller legekontoret for sikkerhets skyld frø du gjør det :-) Må jo vær e bedre det enn skjedekatarr..
Maya_1 Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Jeg hadde akkuratt det samme og brukte Vivag, spurte på apoteket andre gangen. De anbefalte meg heller en gele som het Actigel (tror jeg). Den virket mye bedre, og kan brukes utover kuren også.
Ragdoll Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2008 Bare tenker at en kur med vivag først, en med canesten eterpå, og så enda en med vivag igjen. Blir så mange kurer, men det har vel ingen innvirkning på barnet uansett? Ikke bare å være gravid
Maya_1 Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Jeg vet ikke, bare at jeg fikk anbefalt å bruke den geleen i steden for en ny kur med Vivag. Og den vet jeg er er ufarlig for barnet inni der. Men hør med apoteket om du kan bruke Vivag
en av hver Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Bare ikke bruk den innføringshylsen som følger med canesten stikkpillene, du skal bare bruke fingeren når du er gravid. Vivag er jo bare melkesyrebakterier, så det skulle være ufarlig. Det går an å bruke en-to i uka forebyggende når du er ferdig med kur. Må ellers få tipse om bommullstruser, ikke syntetiske, ikke g-streng. Gå gjerne litt truseløs (med skjøt) når du er hjemme. Å smøre med yoghurt naturell utenpå og litt opp i skjeden skal også hjelpe(melkesyrebakterier det også..) Og husk såpe med LAV pH. F.eks lactacy. pH skal være 3,5 IKKE 5,5 som ellers på huden. Ikke alle såper for underlivet har lav nok pH, les på flaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå