ntnjen Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 jeg er som sagt 2 gangs å enda har jeg ikkje vært hos jordmor er ikke dette rart? har vært på ul hos jordmor , men ikkje i kommunen der jeg bor! Har prøvd å nevne det for fastlege , men tror ikkje det går inn!!! er ikke det litt viktig me de timene hos jordmor? spekulerer for i 1 svangerskap var jeg ofte hos å da fikk jeg veldig bra oppfølging! hadde da en annen fastlege!!!
ringblomst76 Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er 1.gangs og har heller ikke vært hos jordmor...Tror det er noen av oss ja !
mamma til fire små Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Faktisk ikke alle som får jordmor, pga er for få. så er desverre ikke noe vi har krav på. men det er ikke fastlegen som må henvise vel? eller er det forkjellig fra kommune til kommune? jeg ringte bare selv direkte til helsestasjonen, sånn ganske rett etter jeg fikk vite at jeg var gravid. er også andregangs. dersom du ikke går til jordmor, skal du gå oftere til legen. du har krav på så og så ofte kontroller gjennom svangerskapet.
Nattinatta Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 jeg har heller ikke vært til jordmor, men valgt dette selv. Her i kommunen må en ta initiativ til helsestasjonen selv ja. Fastlegen min har fortalt at en skal til kontroll hver måned frem til en måned frem til termin. Da skal en på kontroll etter 14 dager, for så hver uke frem til fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå