Gå til innhold

oppskrift på pannekaker man har til middag.....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ha pannekaker med flesk i dag. men finner bare oppskriften min på sånne søte pannekaker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut sukker og ha oppi en halv teskje salt. (oppskrift med 2 egg)

Skrevet

Bare følg vanlig pannekakeoppskrift du, men kutt ut sukkeret og tilsett litt salt i stede.

Bruker en som er omtrent slik:

2 egg

4 dl melk

3 dl hvetemel

1/2 ts salt

Dvs, vi må doble denne da siden vi er 5 i familien ;-)

Skrevet

ps, jeg pleier å ha bitte litt fruktose i også. Ikke så mye at de blir søte, men såpass at de får litt mer smak på seg, bruker vel ca 1 ts til dobbel porsjon.

Skrevet

takk for svar.

men hva er fruktose? ikke noe jeg har ihvertfall.

men nå er røren laget og står i kjøleskapet. skal kutte bacon snart. så er det bare å steke når jeg kommer hjem i dag.

Skrevet

Det er en form for fruktsukker, mye "sunnere" enn vanlig hvot raffinert sukker. Altså sukker er jo aldri sundt, men dette er i hvertfall bedre enn vanlig sukker. Man bruker mye mindre av det enn vanlig sukker også. Bruker det litt til pannekaker, muffins, boller ol i stede for sukker, mens i vafler, kakaer ol så synes jeg ikke det blir det samme og velger sukker i stede.

Skrevet

oki. da lærte jeg noe nytt i dag også:)

man blir visst aldri utlært. alltid noen som kan noe annet enn deg selv.

(og jeg liker å ta imot råd og mener ikke at jeg alltid har rett i noe)

Skrevet

Hmmm pleier aldri å ha sukker i røra jeg da, her har jeg en halv t skje salt. Sukker tar man jo på pannekaka da den skal spises, bruker aldri det i røra:)

Skrevet

Sukker?

Salt?

Det har jeg aldri i pannekakerøra mi..

Bruker bare,egg,melk og mel vi..

Skrevet

Til søte pannekakaer så synes jeg det må være litt sukker eller fruktose i, eller så smaker de jo papp i følge mine smaksløker ;-) Og til middag litt salt. Nå er jeg veldig glad i smak på mat da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...