Stella82&lilleprinsen08 Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 å alikevel ammer? det gjør jeg. sønnen min er 8 uker i dag, å jeg har veldig lite melk. ikke mer enn 30-40 ml tilsammen på begge brystene tror jeg. Jeg gir det jeg har, bruker litt hjelpebryst og mme på flaske. Hvordan gjør dere dette og hvor gamle er deres barn? trass masse amming, puming og andre ting, har jeg ikke fått opp produksjonen mer enn dette:-( men heldigvis er det ikke så mange tårer igjen nå, å jeg begynner å sette pris på de få dråpene jeg kan gi han.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Hadde det samme problemet. Stresset veldig med det i begynnelsen, til jeg måtte innse at MME måtte bli hovednæringskilden og ga det jeg hadde av brystmelk ved siden av. Kuttet ut pumping, da det ikke kom noe særlig uansett. Kan jo være at produksjonen tar seg opp etterhvert. Masse lykke til!
Mooncake Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Jeg kuttet ut pumping og ga mme som hovedmat. Pupp før mme og til kos.
*Hufsa-mamma* Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Jeg drikker masse Amme te!!!!! har hele tiden på følelsen av at jeg har for lite men guttungen er fornøyd når han har tømt begge....har ikke pumpet meg så jeg vet ikke hvor mye jeg har men han legger på seg godt så det er nok kraftfullt det jeg har da!! men jeg merker VELDIG forskjell om jeg blir tom for te og det går en dag uten enda jeg pøser på med vann for å erstatte!!!
samuraibeibi Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Hei! Sånn var det med meg og, hadde lite melk og måtte gi mme i tillegg fra tidlig av pga liten vektoppgang. Mye snørr og tårer og stor sorg, men ingenting hjalp for å få nok melk. Så sa helsesøster til meg at uansett om man ammer mye eller bare litt, så får barnet i seg de viktige antistoffene som morsmelk gir. Dette syntes jeg var veldig trøstende og beroligende. Nå er gutten min snart 11 mnd, og jeg ammer/gir mme fortsatt på denne måten. Ellers gode råd for melkeproduksjon; du kan prøve med akupunktur, dette hjelper mange. Og: drikk ammete, drikk øl (munkholm), spis havre (grøt f.eks) og spis malt (kan brukes som søtning i teen). Ellers er det god sesong for brennesle som du kan lage te og suppe av (godt er det óg), skal visstnok være kjempbra for ammende. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå