Gå til innhold

Frustrert... og lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, vet at dette ikke er verdens største problem tatt i betraktning av alle andre problemer man kunne hatt, og jeg regner med at jeg får dib's røykere på nakken.

Problemet mitt er at mannen har begynt å røyke igjen. Han røyket ikke da vi ble sammen og har holdt opp i litt over 5 år før han begynte igjen. Skjønner at det ikke er så lett og bli eller holde seg røykfri. Men dette begynner å bli veldig vanskelig for meg.

Jeg synes røyklukt er så og si den verste lukta som finnes, jeg hater den. Dermed synes jeg det lukter vondt av mannen og sliter med å være i nærheten av han. Hater å kysse han for det både lukter og smaker røyk, selv etter tannpussen på kvelden.

Han vet hva jeg mener og synes. Har ikke sagt noe om at jeg sliter med dette med nærhet og intimitet for det vet jeg vil såre han, og det er jo egentlig det siste jeg vil. Men han vet at jeg hater lukta og synes det er helt for jævlig. Jeg går ikke og gnåler på dette. Spør bare pent inn i mellom om han skal slutte snart, for han har sagt at han skal det.

Jeg må faktisk innrømme at røyk er et såpass stort problem for meg at jeg mest sansynlig ikke hadde blitt sammen med han om han hadde røyket den gangen.

Jeg bryr meg døyten i om andre røyker så lenge dem ikke sitter opp på meg eller unga eller røyker inne hos oss. Men fikser ikke at mannen har blitt storrøyker igjen som jeg kaller det.

Svigermor er også på meg fordi hun mener jeg kan tvinge han til å slutte. Men det hverken kan eller vil jeg. Mannen er voksen.

Hva gjør jeg? Kjører jeg knallhard kampanje her hjemme nå eller hva pokker gjør jeg? Jeg vil ikke ha det sånn. Er redd det ender med null form for nærhet og sex om det fortsetter. Hater røykånden hans og lukta som sitter i klær og hår og i hele han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kansje du skal forklare han at røyk er et stort problem å at du mest sansynlig ikke hadde blitt sammen med han den gang om han røykte, så om han kan være så snill å slutte.. man må jo gji å ta i et forhold å han bør jo ta til betraktning dine følelser, det syntes hvertfall eg;)

Skrevet

Han forstår jo tydeligvis ikke alvoret siden han fortsetter....jeg ville sagt til ham nøyaktig hva jeg føler. Ingen vil vel bidra til at kjæresten vemmes av ens nærvær, spesielt ikke hvis en faktisk kan gjøre noe med det? Dessuten synes jeg det er rett og slett tullball å begynne igjen når han har vært så flink i 5 år :-)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Han vet meget godt hva jeg mener om røyk. Det har jeg jo sagt til han flere ganger også, før han begynte igjen. Han vet også at jeg mest sansynlig ikke hadde blitt sammen med han om han hadde røyket da.

Til og begynne med når han begynte å røyke igjen, så gjorde han det han kunne for å skjule det for meg. Røyka bare på jobben i starten og når jeg kommenterte at det luktet så innmari så var svaret at han var med de andre ut og røyka i pauser.. som om jeg trodde på den. Jeg måtte rett og slett ta han på fersken for at han skulle innrømme det.

Får ta den praten med han snart nå så får vi se hva som skjer. Jeg tror ikke jeg kan leve sånn. Vil ikke bli kvalm hver gang mannen er nærgående for å si det sånn.

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg ville sagt at du blir kvalm av røykelukten hans og ikke lenger orker å late som du synes det er ok med kos og sex når han stinker røyk. Rett og slett kjøre den harde linjen, han er voksen og bør tåle litt såret stolthet dersom det er dette du er redd for.

Røykere vet ikke hvor vondt de selv lukter somregel. Jeg har selv røykt før jeg planla barn og skjønte ikke hvor ekkelt det nok må ha luktet av meg selv etter håndvask og tannpuss før jeg sluttet selv og plutselig ble uvel av å sitte ved siden av røykere på bussen, få en klem av en røyker osv. Nå takler jeg ikke lukten jeg heller og holder meg langt unna. vet jeg hadde gitt mannen et ultimatum her, enten kutter du røyken eller så blir det null sex, kyss, klem og kos, for det orker jeg bare ikke!

Skrevet

Huff, sliter med det samme. Jeg røyka før da, men sluttet når jeg ble gravid. Sambo røyker, og kan til tider røyke MYE. Synes det er en helt forferdelig lukt, jeg brekker meg når han har vært ute og røyka.

Det hjelper ikke at han pusser tenna og dusjer, lukten sitter der fordet.

Har fortalt han at jeg rett og slett mister lysta på å være nær han når det lukter så jævlig. Mulig jeg synes det lukter ekstra pyton fordi jeg er gravid ? Har også sagt at det ikke er meninga å være så anti, har jo selv vært i hans sko, men jeg klarer bare ikke å tvinge meg til å kline med han når jeg omtrent kaster opp.

Han synes jo selvfølgelig det er litt kjipt, så han holder faktisk på med å slutte. Han røyker omtrent aldri hjemme på verandaen lenger. Røyker fra seg på jobben, og det hjelper faktisk litt.

Ville sagt i fra at du synes det er motbydelig å være nær han når det stinker sånn. Han vil jo uansett før eller senere merke at du ikke akkurat synes han lukter blomster : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...