Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er veldig glad i å lese Pondus og jeg synes ikke det er kvinnediskriminerende at de gjør narr av de fæle damene Jokke treffer. Og jeg synes homofobi blir behandlet på en morsom måte som faktsik gjør mer narr av homofober enn av homofile. Men jeg har tenkt på en ting: Hvis man lagde en tegneserie om en tobarnsmor som stort sett tilbrakte tiden sin med å spille fotball eller henge på puben med venninnen sine... Ville ikke hun blitt ansett for å være en dårlig mor? Hvorfor er det helt greit det Pondus gjør?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Tegneserien nører jo oppunder mange av de forestillingene vi har om menn, Frode Øverli harselerer med det og forsterker det mange ganger:-) Dermed blir det morsomt. Han forsterker jo også kvinners væremåte ved å la Beate prate om gardiner helt til Pondus får kjedsomhetssjokk, eller stadig la henne nekte Pondus å gjøre ting som han vil (f.eks. å kjøpe en dobbelseng formet som Anfield)....Hadde han snudd på flisa og plassert Beate på puben og Pondus hjemme, hadde det blitt en helt annen serie. Den hadde ikke forsterket virkeligheten, den hadde blitt "rødstrømpa" og "tøffelen". Eh, prata meg kanskje litt bort her...hva var spørsmålet igjen? ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Spørsmålet er: Hvorfor synes vi ikke Pondus er en dårlig forelder?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Fordi han er omsorgsfull, har god kontakt og kommunikasjon med barna sine, er et lite stort barn selv, er snill tvers gjennom. Er verken lat eller slem, bare litt korttenkt, og ektremt glad i fotball. At han er så mye på pub nå, skyldes vel like mye at han jobber der, og sådan bidrar til smør på brødet:)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Jo, men han var jo alltdi på puben før også! Da jobbet han ikke der. Tror ikke vi ville synes det holdt for en kvinne å være snill og grei og leke med barna av og til?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Har ikke tenkt på ham som kvinnediskriminerende, men har lurt på hvordan han har tid (og ork) til å henge på puben hele tida med barn hjemme ja :-D Og fant ut at det var nok for å gi oss morsomme pub-striper ;-) Men tror nok at kravene samfunnet rundt stiller til "en god mor" fortsatt er strengere enn kravene til "en god far" når det gjelder sånt ja.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Gud så mye en skal legge seg oppi her på forumet. Det er en tegneserie! Det skal være morsomt, en skal ikke tenke over alt.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Tja, det er vel de færreste her inne som tenker for MYE. Alle kulturelle utrykk, det være seg kunstmalerier, romaner, tegneserier o.a. er lov å tolke. Det er faktisk ikke en uting å tenke.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 "Spørsmålet er: Hvorfor synes vi ikke Pondus er en dårlig forelder?" Fordi han nettopp representerer den vanlige mannen. Ikke en dib'ers idealmann, men en vanlig norsk mann med diverse holdninger og lyter.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 Så den gjennomsnittlige norske tobarnsfaren sitter på ouben 4-5 kvelder i uka?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå