Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Det jeg lurer på er: Dere som tar barna ut fra setet og setter dem på fanget fordi de er urolige - hvorfor stopper dere ikke, roer barnet og SÅ kjører videre? Er det fordi dere bestandig er sent ute? Eller er det fordi dere ikke gidder å bruke disse ekstra minuttene langs veien? Eller er det en annen grunn? Jeg for min del stopper heller langs veien enn å risikere at noe skjer - for det kan absolutt skje meg likesom alle andre. Det er jo bare å beregne litt ekstra tid når man vet ungen blir urolig av å kjøre bil...!?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 noen ganger er det ikke mulig å stopp noe sted, så det er bedre å la sjøfåren være rolig og ha all oppmerksomheten sin på veien enn selv begynne å bli urolig! det kan være noen minutter til neste bensinstasjon.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Noen minutter klarer man å høre at barnet gråter. Ærligtalt, man tar ikke barnet ut av setet for å roe det ned og det med bilen i fart. Hva om noe skulle skje, eller om noen skulle kjøre inn i deres bil. Om ikke sjaføren klarer å holde fokuset på veien når barnet gråter og han/hun vet at noen sitter der bak med barnet, ja da skulle ikke den personen ha hatt lappen. Hva hadde gjør dere om dere alene kjører denne bilen og barnet begynner å skrike, og det er null plass/mulighet å stoppe på??? Jaja, sier jeg bare!!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Mener du da at sjåføren er mer konsentrert ved å ha barnet på fanget? Eller at en annen passasjer har barnet på fanget? For er det flere i bilen så kan vel passasjeren sette seg bak med barnet og holde han/hun med selskap? Er ikke det bedre enn å ta ungen ut av setet og risikere at noe skjer ved en evt ulykke?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Er det innlegget 08:58 du sikter til, eller er det selve innlegget til HI du mener her? Om det er mitt som er 08:58.....da må jeg spørre om du overhode kan lese?? Klarer du ikke lese ut av innlegget mitt at jeg synes barn skal sitte festet i bilen og den som kjører skal SE på veien og ikke noe annet. Herregud, man er jo passe tett om man kjører rundt me barnet på fanget mens man kjører og ikke mindre tett om man er passasjer og har det på fanget. Barn skal sitte festet i eget sete!! Om du sikter til HI sitt innlegg får du bare overse mitt svar:-)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Hehe.. nei, jeg mente det over ditt - 08:52. Det som du også svarte på slik at mitt innlegg kom under ditt Jeg er forøvrig helt enig med deg - og kommer heller til å ta en liten rast hvis mitt barn blir så urolig at det ikke er mulig for sjåføren å konsentrere seg om veien.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Da er det jo greit og vi er jo enige:-) Men må si at det er mange rare meninger her inne og da blir man jo litt provosert når de ikke klarer å bruke sunn fornuft liksom;-)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Og en annen ting til 08:52 - du må jo han en plass og stoppe for å få ungen ut av setet og over på fanget!? Hvorfor ikke bare roe barnet mens bilen allerede står stille for så og kjøre videre? Hvis begge foreldrene sitter framme så er det jo en nødvendighet å stoppe for å ta barnet ut. Og sitter en forelder bak så burde det være tilstrekkelig å trøste uten å holde barnet inntil seg? Og er det bare sjåføren i bilen så man i allefall stoppe for å ta barnet ut av setet? ELLER- siste mulighet- Dere er to i bilen, begge foran og barnet bak. Forelder i passasjersetet klater bak i bilen i fart, setter seg bak med barnet og tar den ut av setet og trøster. Tror jeg har gått gjennom alle muligheter her nå. Det er umulig å ikke stoppe for å ta barnet ut av setet - med midre en voksen allerede sitter bak sammen med barnet.
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Er det virkelig ett alternativ å ta ungen ut av bilsetet mens man kjører? Hadde ikke kunne falt meg inn...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 Det er jo bare skikkelige idioter som gjør det, rart de har klart å ta lappen i grunnen,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå