Loglady Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 på kjøkknet... Fikk jeg oppmerksomheten din nå? Godt. Jeg trenger hjelp. Mamma har bursdag, og i går fikk jeg det for meg at jeg skulle bake kake til henne. Ikke smart påfunn. For å unngå ovnen, kjøpte jeg ingredienser til ostekake. Men glemte selvfølgelig å kjøpe gelantin og vaniljesukker. Så her står jeg, uten plan B. Har nå rotet rundt i skapet, og funnet: Hvetemel Kakaopulver Sukker 2 kokesjokolader Egg Bakepulver melis (har også fløte, rømme og philadelfiaost). Spørsmålet er: Kan jeg få en jækla god sjokoladekake ut av dette? Noen som har en eller annen overjordisk oppskrift? Hvis den er av det alkoholholdige slaget, har jeg whisky.
Sivalur Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Her er en kjempeenkel og veldig god sjokoladekake - men den krever smør/margarin og det står ikke på listen din... kan du låne av naboen tro? Mislykka sjokoladekake: Pisk 4 egg og 2 dl sukker til eggedosis. Smelt 200 g kokesjokolade og 200 g smør. Rør sjokolade/smør blandingen vekselvis inn i eggedosisen med 2,5 dl hvetemel og 1 ts bakepulver. Stek i rund form 15-20 min på 225 grader midt i ovnen. Skal være bløt i midten.
Tommage♀♂ Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Har du appelsinjuice i kjøleskapet? I såfall anbefaler jeg juicekake. Eller er black magic fra detsotelive himmelsk, men den bør helst stå en dag for å sette seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå