Gå til innhold

noen med erfaring om KISS-KIDD???

Anbefalte innlegg

Skrevet

mistenker at gutten min har dette! skal til kiropraktor idag for vurdering! men lurte på om noen har noen erfaring om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt hadde kiss - han fikk også hjelp av kiropraktor og ble mye bedre.

Skrevet

hvordan merket du dette? hvor mye behandling måtte han ha? fikk du resultat med en gang??

Skrevet

Kanskje jeg misforstår kiss-kidd og bare kiss. Min gutt ble født med kiss og fikk behandling ved 6 uker. Ser at ditt barn er eldre.

Min gutt hadde skjev nakke (ingen amming), feil hodefasong, kolikk og lå nesten bare i denne bananfasongen. Han fikk bare to behandlinger - vi skulle få mer men han hadde så stor fremgang.

Nå er han 3år og vi har vært veldig obs på å se etter "ettervirkninger" - som f.eks. at han ikke klarer å treffe en ball han vil sparke. Men har heldigvis ikke sett noe slikt. Vi har derimot sett at han går litt skjevt, men vil ikke få noe behandling for dette før han fyller 4 år.

Skrevet

KISS ble opggaden hos Luke på 6 ukers kontrollen, han hadde til da blitt super skjev i bakhodet, vi hadde veldig problemer med amming (jeg hadde kronisk b.betennelse, dette var fordi han ikke klarte å snu hodet i riktig stilling) banan form da han lå på ryggen og mye skriking uten at han hadde kolikk. Vi gikk til manuell terapaut 2 gagner og hadde oppfølging av fysio i 8 mnd, var hos fysio 1- 2 ganger i mnd. Mest sannsynlig så var grov motorikken litt treg pga dette, han satt seg ikke opp før han var 10,5 mnd og krabbet ikke før en mnd senere. Gikk da han var ca 15 mnd. Nå er Lukas 2,7 år og har ingen problemer med hverken grov eller fin motorikk, eneste "arret" fra den tiden er at hode hans er en smule skjevt bak;)

Skrevet

Mini hadde KISS og etter 3 behandlinger til kiropraktor ble han helt fin igjen:D Det var som å få en ny baby i huset:D

Skrevet

gutten min har oxo hatt kolikk, sover ennå i bananstilling! har ikke noen balansevansker eller noe! men han har alltid hatt problemer med å spise! puppen har han vært galen på, men spiser lite av alt annet! fått lav vekt å har han under utredning! han vil jo ikke spise!! så var det ikke før noen nevnte om KISS-KIDD i åpen barnehage at jeg faktisk så at nakken var skjev! så lite at en ikke ser det før en nevner det! men han har sånn typiske problemer med nattesøvn og er VELDIG aktiv!

så fått han på sjekk hos en kiropraktor, hvor han fant en låsning i nakken(høyre side) og en lengre nede i ryggen! men kiropraktoren sa at han trengte 2-6 behandlinger i nakken for så å ta den i ryggen med like mange behandlinger! men kunne ikke ta det samtidig... følte ikke kiropraktoren var helt sikker i sitt felt! så har funnet en kiropraktor som er spesialist på barn som kanskje kan gi litt mer kunnskapsrik behandling! for han vi var hos "knakk" nakken 1gang, tok ikke 2 sek engang! å så var det ut døren og betale 400kr! følte meg helt snytt!! så lissom for meg at det skulle virke mer eller mindre med en gang! etter å ha hørt om alle andres erfaringer! så ble veldig skuffet..

Skrevet

gutten min har ikke vært sein ute med motorikk, begynte å gå når han var 10 måneder! så er ikke dette som er problemet! er heller det med mat og vekt!

Skrevet

Har denne problemstillingen hos tvillingene mine (de er nå 5 år så da heter det KIDD). De har ikke hatt koordineringsforstyrrelser, men lå i bananstillling, skjevt hode som baby, hatt kolikk, hodepine og mavesmerter.

Var til manuell terapeut med dem i våres, begge hadde låsninger i nakken, samt at den ene hadde låsninger i ryggen.

Vi har vært til en 5 behandlinger og de er ferdigbehandlet, skal ta en oppfølgingskontroll om ca. 1 år.

Vi er kjempefornøyde over resultatet, og det de plagdes med er borte.

Manuell terapi er gratis for barn, du trenger ikke henvisning. Her er en liste over manuell terapeuter som behandler barn:

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?nid=1046#Oslo

Skrevet

Datteren min hadde det - ble oppdaget når hun til 6 månederskontrollen. Ble henvist til manuellterapeut, var der 3 ganger og så løste alt seg :o)

Skrevet

Gutten vår har kolikk, men JEG trur det er kiss. Han ligger som en banan, og når han ligger på siden trekker han hodet ned mot rompa. Han har problemer med å sovne skikkelig og er urolig. Magen er ett kapittel for seg. Han har stein hard mage, og selv om det løsner går det kot tid før den blir hard igjen. Har hatt 2 behandlinger hos kiropraktor, han mente det bare var kolikk.. hm. Tror i grunn han ikke hadde hørt mye om kiss. siste behandling i morra. Om det ikke bedrer seg så drar vi til manuellterapaut å hører...

Skrevet

Dere har jo ingen ting å tape på å prøve det ut. Det høres jo ut som kiss-problematikk. Ble sønnen din tatt med keisersnitt, lå han i annen stilling enn hodeleie eller var det en hard fødsel? Hvis du kan svare ja på noen eller flere av disse tingene så er barnet utsatt for å få KISS. I tillegg er tvillinger mer utsatt.

Det er jo heldigvis lett å gjøre noe med det, bare det blir oppdaget. Manuell terapeuten vi bruker sier at mange som sliter med nakkeproblemer i voksen alder har nettopp hatt dette som barn. Gjør man noe med dette når barna er små så kan de bli spart for mange plager senere i livet.

Den manuell terapeuten vi bruker fikset også nakken til mannen min, noe som ingen andre har klart tidligere :-)

Skrevet

nå har jeg vært hos kiropraktoren! å hun var en reddende engel for å si det mildt! herregud for en forskjell på hennes kunnskaper enn han forrige! hun fant ut at han har en låsning i nakken og to i ryggen! de to i ryggen skyldtes stress fra den i nakken, i og med at han har gått med dette i snart to år! hun mente det ville ta 4behandlinger for å få det rettet opp!

han er jo også under utredning pga liten appetitt og lav vekt! å det viser seg en sterk mistanke om cøliaki(det samme jeg har) så det er vel en sammenheng! så nå ser jeg bare frem til at gutten min skal bli frisk!! har vært et mareritt uten like å se han slik han har vært! alltid så bekymret og stresset pga maten og at han ikke vil sove! stakkars gutten min, er jo helt hjerteskjærende å se på! er så glad for at han får hjelp nå! føler vi er nesten i mål nå, endelig kan vi puste litt lettet ut...

Skrevet

Så flott da :-)

Da merker dere nok stor forskjell etter noen behandlinger. Kanskje maveproblemene kommer på grunn av dette? Datteren min har i hvertfall slutten å klage på vondt i maven etter at hun fikk behandling. Før sa hun daglig at hun hadde vondt i maven.

Skrevet

jenta mi har kiss av alvorlig grad.

begynte til kiropraktor da hun var 2mnd. da mente han at hun trengte 4 behandlinger. etter 6 behandlinger var det ingen forandring. så nå går vi til manuellterapeut, og fysio på sykehuset. har vært til manuellterapeuten mange ganger nå,og det hjelper. men da vi var innlakt på sykehuset nå, så ble det litt langt mellom behandlingene og da ble hun like stiv igjen. så vi må nok holde på en stund

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...