Gå til innhold

bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en hektisk vakt, gått og gått i hele kveld. Nå har jeg så fryktelig vondt i korsryggen og smertene stråler nedover rumpa. Føler meg også øm helt nederst i magen. Går som en gammel dame og har skikkelig problemer med å reise meg. Kan dette være bekkenløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja var ca sånn det begynte hos meg, selv om det var hektisk på jobb eller ikke.

Nå kan jeg ikke stå å lage middag en gang,fordi jeg får vondt så fort..

Skaff deg sykmelding, ikke vits i å tyne kroppen..det får du ikke noe godt utav.

Skrevet

Det kan det nok være ja... Men mange gravide har smerter i bekkenet fra tid til annen uten at det trenger å være bekkenløsning. Jeg hadde selv bekkenløsning i mitt forrige svangerskap, og da var smertene ganske like de du beskrive. Nå er jeg i uke 17 og har begynnt å kjenne det igjen. Særlig når jeg har beveget meg mye, sitter nederst i ryggen og stråler nedover rompe og lår, ikke behagelig. Hvis det fortsetter kan du sikkert få en henvisning til fysioterapi hos fastlegen din. Det hjalp meg veldig forrige gang:)

Skrevet

Kan være isjiasnerven som ligger i klem og, ettersom det er belastende for korsryggen å gå og gå hele dagen. Er samme smertene som ved bekkenløsning, med stråling nedover i beina. Det hjelper jo ikke, for det er jo like kjipt som bekkenløsning...

Skrevet

Har hatt masse prolapser og trøbbel med isjasnerve i klem, og det er ganske like smerter. Med ett unntak, og det gjør meg 200% sikker på at det ikke er "ryggen"

Halebenet mitt kjennes ut som om det er brukket. Når jeg setter meg eller reiser meg så er jeg så øm i halebenet at det ikke skulle vært mulig. Og for meg begynte bekkenløsningen slik rett og slett.

Husk at varmt bad lindrer masse :)

Skrevet

Takk for nyttige svar :) Kom meg ikke på jobb i dag, og nå som jeg slapper av føler jeg meg heldigvis mye bedre. Er nok dumt å overbelaste og presse seg sånn jeg gjorde på jobb i går..., men er så vanskelig å unngå det også desverre..hmmm

Skrevet

Merkelig, lenge før jeg visste jeg var gravid hadde jeg så vondt i halebenet, akkurat slik du beskrev, når jeg satt meg og reiste meg. Nå har jeg også vondt i korsryggen som stråler ned i skinka og låret på ene siden.. Har ikke vært sikker på om det er begynnende bekkenløsning, er jo bare i uke 13, men mistanken er forsterket nå kan du si.... Har fysisk krevende jobb i tillegg..

Skrevet

har samme smerter som blir beskrevet her,og har bestillt time til legen nå ,er nokk lurt å begynne med fysio ganske så tidlig i stadige,så håper på å få en rekvisjon til det da .

Skrevet

Enda et tegn på bekkenløsning er strekksmerter i lysken.. som om du har strukket litt feil kind of :)

Det er tidlig å få bekkenløsning før andre trimester, men ikke umulig. Spesielt ikke hvis man har litt slappe bekkenmuskler fra før av.

Skrevet

Signerer denne...

Har blitt saann for meg og...

Skal ikkje mykje til foer da svir og verker i korsryggen..Med folgende smerter(ikkje nodvendigvis voldsomme) ut i enten begge eller da eine beinet,hofta,innimellom rompa,..Kjenne da ogsaa naar eg gaar,trenger ikkje vera lange distansen...Blitt saann spesielt dei 2 siste vekene..

Eine dagen etter jobb var da so inderlig vondt aa gaa,at eg viste knapt kor eg sku gjera av meg...Men men....Kanskje da er noke,kanskje ikkje...Da vil jo evt visa seg...uff uff..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...