Gå til innhold

Rutine i forbindelse med UL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg leste nå at man må drikke mye vann i timen før UL og ikke gå på toalettet.

Det takler jeg ikke! Dette høres kanskje dumt ut, men når jeg skal på legetime eller andre møter, MÅ jeg ha vært på do, hvis ikke blir jeg kjempenervøs. Og nå som jeg må på do så ofte også. Har skikkelig angst for ikke å komme på do når jeg er i møte ol.

Er det noen som kan avkrefte at jeg må gjøre det på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, det der høres ut som tull spør du meg... hadde nettopp en samtale med jordmora om det og hun sa at man ikke skulle drikke kaffe og spise sukker rett før ultralyden... Men, hun sa aldri noe om vann... Eller tissing for den saks skyld;)

Skrevet

Det sto i den boka svangerskapet uke for uke.

Jeg håper virkelig at det ikke er tilfelle! Noe så ubehagelig. Ingen orker vel å gå inn til en kontroll når man må skikkelig på do! Det høres ut som selvpining spør du meg.

Jeg kommer ikke til å spørre om det, drar på UL med tom blære. Noe må de vel kunne se?

Det høres jo ut på deg som om at det gikk greit uten dette merkelige ritualet..

HI

Skrevet

jg gikk på do rett før jeg gikk inn på ul, så alt de trengte alikevel, hadde jeg vært skikkelig tissatrengt hadde jeg ikke fått med meg noe alikevel, så ikke stress med det, gå på do, og kos deg på ul, det er en stor opplevelse hver gang :-)

Skrevet

Eventuelt gå på UL og kos meg på do ;) (siden jeg er så opptatt av do mener jeg :) )

Neida. Tusen takk for svar! Da oppfører jeg meg akkurat som normalt før undersøkelsen. Gleder meg veldig, eller er litt nervøs også, men gleder meg mest :)

HI

Skrevet

hehe...ja viktig å kose seg på do også :-)

Skal vel være litt nervøs før ul, jeg kasta opp jeg, men når jeg fikk se barnet var alt greit igjen:-)

Lykke til, håper du finner en rein do:-)

Skrevet

Skal man forresten ha med urinprøve til UL?

(Kanskje dumt spørsmål, men legen sa jeg skulle ha med til alle kontroller, og nå ble jeg usikker om dette teller som en av de..)

Skrevet

Så vidt jeg vet er det bare urinprøve når du skal til kontroll hos legen din..

Skrevet

Merkelig!!

Jeg var på UL mange ganger med nr 1, og det eneste de sa var at de kunne se om blæra var tom, full eller sånn midt i mellom!

Det syntest de tydeligvis var litt morsomt siden min blære alltid såg sånn passe full ut selv om jeg nettopp hadde vært på toalettet...

Skrevet

jeg hadde ikke m urinprve på ul, kun til lege og jordmor, dersom de vil ha urinprøve kan du sikkert ta den der når du kommer, er jo ikke store problemet å skvise ut noen dråper når man er gravid uansett:-)

Skrevet

Hørt sånt tull! Jeg har vært på UL sikkert 7-8 ganger i mine to svangerskap, men har aldri hørt om dette. Ikke bry deg om det om du ikke mot formodnign skulle få beskjed om det fra legen din el.l.

Skrevet

Joda, urinprøve på alle kontroller, både hos jordmor og lege!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...