Gå til innhold

Spm ang Hcg...noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er hcg? ser her inne at mange måler det, og det går opp og ned på noen..har skjønt at oppover er bra og nedover er dårlig...men hvor får man målt det hen?? hos legen? hva må man evt si til legen for å kunne få sjekket det??

Håper på raskt svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hcg er det stoffet som kroppen produserer når man er gravid. Det er dette som gjør at en test blir positiv..:)

Du kan teste hcg hos legen. Da må du teste med noen dagers mellomrom og se om det har vært en fin stigning. Hcg nivået skal helst fordoble seg hver 48.time de første ukene, før det tar lenger tid. Etterhvert stabiliserer nivået seg før det synker litt igjen..

Jeg vil ikke anbefale deg å teste hcg jevnlig med mindre det er noe helt spesielt. Jeg har selv testet det ukentlig de 5 første ukene av svangerskapet da jeg har mistet de to siste gangene jeg har vært gravid. Svarene jeg fikk gjorde meg forsåvidt rolig, samtidig som jeg ble veldig forvirret og frustrert. Hcg nivå varierer nemlig veldig fra person til person, men jeg syntes det var vanskelig å IKKE skulle sammenligne dette med andre osv... Er du bekymret er det bedre å høre med legen om du kan få henvisning til en innvendig ul, da denne er mer til å stole på enn hcg nivåene..:)

Lykke til!

Skrevet

Hcg er et hormon som stiger veldig raskt i starten av graviditeten. Hvis det går nedover, er det et dårlig tegn, SA ol..

Hos meg har de tatt blodprøver flere ganger, for å sjekke. Hadde stor risiko for å miste. Tror ikke det blir sjekket ved normale graviditeter, har to høygravide veninner, og de hadde ikke fått med seg at det noen gang var testet på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...