Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 er grunnen til at folk ikke vil amme? Bortsett fra om de ikke kan? Bare spør, for jeg har rett og slett ikke skjønt det.
blond Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Gjentatte infeksjoner/brystbetennelser Problemer med melkeproduksjonen Har hatt brystreduserende operasjon 'Fordi det vekker angst (kan være flashbacks fra overgrep) Fordi mor ikke skal ha permisjon slik at hun rent praktisk ikke kan amme Fordi mor skal gjennomgå en operasjon som tar så mye tid/energi at det ikke er forenelig med amming Fordi mor bruker medisiner som melken blir farlig for barnet.
Penger Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Smerter Fysiske eller psykiske overgrep Jobb som innebærer overnattning første halve året av barnets liv Medisiner som er skadelige for babyen Sikkert flere også.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Mangen velger å ikke amme pga de KAN få hengepupper Ammer selv, å er stolt av det
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Kan jo være flere gode grunner. For noen er det smertefullt, noen klarer rett og slett ikke å ha et barn på brystet pga at de føler ubehag psykisk av det. NOen blir plaga med brystbetenneler eller sopp. De kan amme på tross av det, men til hvilken pris? At de har angst hver gang de skal gi ungen mat? Fordi det gjør så grusomt vondt at tårene renner og hele kroppen spenner seg. Da er det kansje best for begge at ungen får mme og en mor som klarer være nær uten å være redd sin egen unge.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Ingen baby som tjener på en mor som får unødvendige depresjoner. Takk for at vi har MME
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har også ammet mine. Men ser ikke helt hvorfor jeg skal være stolt av det. Det var enkelt for meg, det betyr ikke at det er enkelt for alle. Syntes du bør prestere før du kan kalle deg stolt av dine handlinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå