Gå til innhold

Hva

Anbefalte innlegg

Skrevet

er grunnen til at folk ikke vil amme? Bortsett fra om de ikke kan? Bare spør, for jeg har rett og slett ikke skjønt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjentatte infeksjoner/brystbetennelser

Problemer med melkeproduksjonen

Har hatt brystreduserende operasjon

'Fordi det vekker angst (kan være flashbacks fra overgrep)

Fordi mor ikke skal ha permisjon slik at hun rent praktisk ikke kan amme

Fordi mor skal gjennomgå en operasjon som tar så mye tid/energi at det ikke er forenelig med amming

Fordi mor bruker medisiner som melken blir farlig for barnet.

Skrevet

Smerter

Fysiske eller psykiske overgrep

Jobb som innebærer overnattning første halve året av barnets liv

Medisiner som er skadelige for babyen

Sikkert flere også.

Skrevet

Mangen velger å ikke amme pga de KAN få hengepupper

Ammer selv, å er stolt av det

Skrevet

Kan jo være flere gode grunner. For noen er det smertefullt, noen klarer rett og slett ikke å ha et barn på brystet pga at de føler ubehag psykisk av det. NOen blir plaga med brystbetenneler eller sopp. De kan amme på tross av det, men til hvilken pris? At de har angst hver gang de skal gi ungen mat? Fordi det gjør så grusomt vondt at tårene renner og hele kroppen spenner seg.

Da er det kansje best for begge at ungen får mme og en mor som klarer være nær uten å være redd sin egen unge.

Skrevet

Ingen baby som tjener på en mor som får unødvendige depresjoner. Takk for at vi har MME

Skrevet

Jeg har også ammet mine. Men ser ikke helt hvorfor jeg skal være stolt av det. Det var enkelt for meg, det betyr ikke at det er enkelt for alle. Syntes du bør prestere før du kan kalle deg stolt av dine handlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...