minimy m Emma & Emil! Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Har fått ibux 600 mg mot halsbetennelse!! Men det st¨år at jeg bare skal ta 1 tab 1-2 ganger daglig! Men etter 4 timer er det jo så vondt igjen at jeg holder ¨på å dø!! Ville dere tatt flere?? Er egentlig veldig forsiktig m tab, men når det er så vondt som nå vet jeg ikk hva jeg skal gjøre......
Sjokoladekaka Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Du kan ta paracet etter anvisninga på paracet-pakken, i tillegg til Ibux:) Dei to er ikkje farlig å blande. Berre bra ved sterke smerter:)
Silja FullFres McQueen Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Jeg står på Ibux 400 mg fast. Bruker det daglig. Jeg har fått beskjed om at jeg kan ta max 6 stk pr dag. Så om du tar en eller to til, så regner jeg med at det ikke gjør noen skade. Men nå er vi jo alle forskjellige, og tåler medisin forskjellig. Men hvis du tåler de bra, så kan du vel ta en eller to til? Evt ta en halv en, og en Paracet?
minimy m Emma & Emil! Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2008 Takk takk!! Er som å komme i himmelen når de begynner å virke!! Tar bare en om gangen, men da tar jeg heller en ny om 4 timer!! Tar i allefall en nå så jeg får sove litt i allefall!!
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Har alltid fått beskjed fra lege om at en kan se bort fra anbefalt dose på pakken når det er ekstreme smerter. Det er jo bare for en kort periode du overskrider dosen. Men du kan jo ringe legevakta og spørre for sikkerhets skyld? Til og med da 4 åringen min tok mandlene, ga vi smertestillende hver 4. time i et par dager +, og det er jo langt over anbefalt dose på pakka. Pyton og ha det så vondt:( God bedring til deg:)
miapia Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Jeg ville tatt fler. Det er jo bare vanlig døgndose på reseptfri ibux det. Sikkert ikke farlig å overskride det en dag eller to. Vet ikke om det hjelper på dette.... men 200 mg ibux pluss en paracet blir jo sett på som den nye wonderdrugen mot hodepine.... Kanskje det hjelper like godt?
-Hoppsi Deisi- Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Ville bare ønske deg god bedring jeg ! Vet så alt for godt hvor jævli det er med halsbetenelse :/
minimy m Emma & Emil! Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2008 Takker for svarene deres!! Hva skulle jeg gjort uten dere på bim!!! Fikk beskjed om at jeg kunne ta tre om dagen, oxo ta paracet ved siden av!! Sov godt alle sammen Klemmer fra
minimy m Emma & Emil! Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2008 Takk takk!!! (Trenger det) Hehe!!
roxanne Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Du kan ved akutte tilstander gå opp til totalt 2400 mg/døgn. Det blir 4 tbl, på 600 mg. Men dette er bare i en kort periode, og kutt ut med en gang hvis du får mavesmerter. Skal heller ikke brukes under graviditet. Men det kan jo være en grunn til at doseringen på pakken din er som den er, så egentlig skal en ikke øke dosen uten å konferere med lege. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå