Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg lurer på om deres barn kaster opp HVER gang dere bare skal en liten tur på butikken??? Vi har en ekstremt bilsyk unge, synes fryktelig synd i henne...hun kaster fremdeles opp ganske ofte og det selv om hun nå sitter i ett nytt forovervendt Recaro sete!! ( vi hadde britax two ways før) Vi måtte snu setet da hun bare var 16 mnd gammel, etter mange måneder med konstant oppkast hver gang vi skulle kjøre bil så hadde vi fått nok...barnet ble pint, bilen stinket,setet og bilen var konstant fullt av oppkast, og alt var bare helt tragisk..noen ganger kastet hun opp før vi kom ut av gården!!:-( Det værste er at bilsyke tabletter heller ikke funker på henne, så vi kan bare glemme lange bilturer fremdeles.. ALDRI om vi kommer til sette henne bakovervendt igjen...men håper indelig at neste barn IKKE er blisyk og kan sitter bakovervendt for det er det beste... Samtidig så blir jeg jo nesten redd av alt kollisjon pratet...tenk hvis barnet mitt dør fordi hun sitter forovervendt liksom..hva skal vi gjøre da..må jo kjøre av og til! Og jeg bruker bilen så lite jeg kan når hun må er med...uff...
miapia Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har sterke meninger om dette, men mener at det du gjør er helt riktig for det! Jeg hadde nok hatt de samme meningene om det selv om jeg hadde en unge som satt forovervendt pga oppkast. Etter det jeg har lest er det veldig få barn som blir bilsyke så tidlig, så hun er uheldig. Dere gjør det lureste dere kan ifh til bilsikring utfra forutsetningene dere har, da er det ingen grunn til å få dårlig samvittighet! Men vi kan ikke droppe temaet selv om noen har barn de må snu, det er veldig mange som ikke vet bedre eller som ignorerer fakta. Det ville blitt som å unngå å si at amming er bra for å skåne de som ikke kan amme.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 ps: hun hater å kjøre bil også, men litt sutring er ingenting i forhold til oppkast...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Uff.. Jeg føler virkelig med dere.... Prøv med mørke solbriller og seaband. Hvor gammel er hun? Huner kanskje så stor at hun klarer å kaste opp i en pose? Det gjør datteren vår ihvertfall. Blir selv bilsyk, og kjører derfor som regel selv.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Klart det. Vi hadde jo selvføgelig også valgt bakovervendt hvis ikke hun ble så bilsyk, men vi har jo ikke annet valg! Satser på at neste barn ikke er bilsyk.0) MEN jeg var også bilsyk som liten...men ikke så ekstremt som datteren min stakkars..til og med tabletter hjelper jo ikke på henne!!
Tommage♀♂ Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Kanskje det burde vært innført legeerklæring på at de må sitte fremovervendt... Da hadde nok maaaange som bruker bilsyke som grunn blitt snudd bakover igjen. Ikke at jeg ikke tror deg altså, men det er mange som spyr én gang, og så er det rett fremover
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Hun er 20 måneder.. Vi kjører konstant med bilen full av håndkle,kluter,poser og klesskift hehe...hver gang jeg hører hun brekker seg så sier jeg til henne...ta ett hånkle foran munnen din nå! Og det gjør hun stakkars liten, synes mest synd i henne...men kjenner jeg blir stresset når vi ikke kan ta en tur på rema liksom...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Du skal ikke ha dårlig samvitighet. Man har aldri noe garanti for at man overlever en bilulykke uansett hvordan bil,sete fremover eller bakover. Man tar kjangser hver dag ,men det må man vist man skal leve...
solstråle69 Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Jeg blir litt matt... Tror du virkelig, Tommage, at folk snur setet "for morro skyld"? At bilsyke bare blir brukt som en"grunn"? Vi måtte snu ved 10 mnd, og det har jeg dårlig samvittighet for hver eneste gang vi er ute og kjører bil. Bedrevitere som deg gjør det ikke akkurat bedre.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Seriøst "Tommage"..jeg hadde aldri snudd datteren min etter 1 gang med oppkast. Les innlegget mitt igjen eller hold kjeft da...her snakker vi ekstremt kvalme!!
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Stakkars dere..Klart dere må ha setet forovervendt for både barnet og deres skyld..Fælt å være bilsyk:(
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 jo, noen gjør det. jeg har ei på jobb, som brukte det som "unnskyldning" for å ha snudd setet til ungen. han kastet opp i bilen en gang. så var vi på kurs og fikk se fakta/statistikk over ulykker og sånne ting. da snudde hun setet tilbake. men gutten er ikke bilsyk nå, så det var nok helt tilfeldig. hadde ikke hun begynnt å jobbe i babybutikk hvor hun var på kurs og lærte dette, hadde hun sikkert aldri snudd setet bakover igjen?
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 jeg mener SELVFØLGELIG ikke at HI gjør dette! jeg syns virkelig synd på de som må slite slik med barn i bil:(
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 24. juni 2008 #14 Skrevet 24. juni 2008 Hvor kjøper vi spyposer da?? Tror kansje hun hadde klart å kaste opp i dem..så slipper vi og ha så mange hånkle i bilen hele tiden....
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 24. juni 2008 #16 Skrevet 24. juni 2008 Er veldig enig at det og bruke bilsyke som en unskyldning er helt på jordet..at det er mulig, da setter dem jo barnet i fare med vilje! Nei, jeg skulle gitt alt for at min datter ikke var bilsyk...det er ett helvete å kjøre bil...
Galskapens overhode Skrevet 24. juni 2008 #17 Skrevet 24. juni 2008 bruker handlenett som spyposer i bil vi da..
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #18 Skrevet 24. juni 2008 Har de ikke på apotek da?Mine barn er heldigvis ikke bilsyke,men jeg var grusomt bilsyk da jeg var lita.Spydde i vanlige poser den gangen ..
78'er Skrevet 24. juni 2008 #19 Skrevet 24. juni 2008 Samme problem her og! Hadde gjerne hatt småen bakovervendt til han var fire, men rundt 1 år begynnte han og spy. Kvar gong me kjørte (og me MÅ kjøre!). Så 13 mnd gammal snudde me han. Er vel ikkje akkurat trygg trafikk å kaste nervøse blikk over skuldra kvart tredje minutt heller Men skulle som sagt gjerne hatt han bakovervendt...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 24. juni 2008 #20 Skrevet 24. juni 2008 Datteren vår kaster heldigvis ikke opp på korte turer til butikken o.l. (Takk Gud for det!!) Men hun kaster opp på lengre turer. Vi bruker pose til henne som hun kan kaste opp i, men hvis jeg var i din situasjon ville jeg nok tatt på henne en sånn stor smekke med lomme nederst bare for å være sikker. Ville også tatt på henne mørke solbriller (mange synes det hjelper), og kanskje også prøvd seaband=)
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #21 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har hørt at isbokser kan være en ide... Skal visst være lettere for barna å holde.
Tommage♀♂ Skrevet 24. juni 2008 #22 Skrevet 24. juni 2008 Jøss, jeg sa ikke at DU gjorde det, men jeg vet da om mange som gjør det. Faktisk kjenner jeg ingen som har barna bakovervendt untatt meg, bare av bekvemmelighetsgrunner som at de ikke ser barnet, h*n spydde en gang, de har fremovervendt dete etter førstemann osv. Ikke vær så sinna da=)
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 24. juni 2008 #23 Skrevet 24. juni 2008 Ja, bokser er vel bedre enn poser...hun hadde nok kastet opp utenfor posen.... Er drittlei av og ha fulle bilen med håndkle og poser... Skal legge plastikbokser inn i morgen
Tommage♀♂ Skrevet 24. juni 2008 #24 Skrevet 24. juni 2008 Jeg er ingen bedreviter, men jeg vet alikevel at folk liker bedre å ha barna fremovervendt og derfor bruker det som grunn. Greier ikke alle over en kam jeg, mne jeg står fortsatt for forslaget mitt
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #25 Skrevet 24. juni 2008 Da er det bare å sette på lokket etter at hun har levert fra seg det hun måtte ha i magen, stakkars! Hennig Olsson-boksene er visst best - de har litt høyere kanter enn de andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå