En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Vi må snart bytte ut setet vårt med et som passer fra 9-18 kg, men er veldig forvirret over hvilket vi skal velge! Vi har maxi cosi fra før, og har vært veldig fornøyd med dette. Hvordan er maxi cosi setene i str 9-18 kg (sikkerhetsmessig?) ? Ser også at det er forskjellige typer, men ser ikke forskjellen på de. Vi vil ha et bakoverlent sete, vi har ikke sånn ting i gulvet til å feste basen i. Hva velger vi?
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. juni 2008 Dytter...noen har vel litt erfaring fra slike seter vel?
Shabby Cheap Chic Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Sånne ting i gulvet til å feste setet med? mener du sånne "kroker".. For akta graco setet kan festes på mange måter i alle fall....
En gullgutt og snart ei tulle! Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2008 er det ikke noe spesielt i gulvet på nyere bilder som man fester til basen på setet da? Det har ihvertfall ikke vi.. men jeg er nysgjerrig på om maxi cosi setet til denne alderen er noe tess?
miapia Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 De tre mest brukte alternativene er HTS, Acta Graco og Britax. Av disse ville jeg valgt britax multi-tec. God sidebeskyttelse og kan brukes lenge. Nytt nå for ikke så lenge siden. Alternativt finnes det et som heter Britax secura som kun er bakovervendt som skal være Britax sitt aller sikreste sete. Det er vanskelig å få tak i. Multi-tec kan du snu. Husk å prøve setet i bilen.
Ladybug~N&E Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 jeg har funnet 3 gode seter acta graco cosmic comfort hts besafe izi combi maxi cosi moby alle disse setene festes med sikkerhetsbelte og ikke noe klikk inn base fiksfakseri. acta og besafe kan brukes begge veier. fra 0-18 bakover og 15-25 forover. maxi er jeg litt usikker på. vi har acta. det er stort, har kjempegod hode og sidestøtte. (på besafe f.eks så har dem bare en tynn pute ved hodet. det er en hodestøtte på acta som kan tas av når barnet blir for stort.) setet kan brukes til de er så store at de ikke trenger sete lenger. 5-punktsbeltet er til å ta av og man kan bruke vanlig bilsete når det står forover. sittedelen i setet kan heves så babyen slipper å sitte i prestestilling. genialt!!!! det er ikke setet som legger seg bakover. det er ganske enkelt hele den delen som barnet sitter på nedi stolen som løftes litt opp og ut. det tar faktisk ikke større plass enn det lille setet han hadde. vi hadde acta da også. anbefaler virkelig dette setet altså! (vet det har fått litt dårlg karakter i bilsete-testen. men det er mest pga. at det er fra 0-25kilo. altså ikke spesielt laget for noen av vektklassene. men det er ikke så veldig relevant når man skal bruke dette sete som sete nr. 2. det er ikke de store barna som ikke sitter sikkert nok det er de små. de er rett og slett for små for dette setet.)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 vi har besafe izi combi å e rveldig fornøyd med det, snuppa sitter som en drøm i det;) anbefaler det setee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå