AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Vi prater litt løst og fast om et søsken til snuppa og ny baby.. Jo mer vi prater og jo mer jeg tenker, jo klarere blir jeg selvsagt.. Men begynner i ny jobb i juli.. Burde selvsagt ikke bli gravid med en gang, men må jo tenke litt på vår familiesituasjon også.. Eller bør jobben komme først.. ?? Hva tenker dere??
Arb.ledig husmor Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Vi har begynt å planlegge ny baby nå, og eg søker på jobber som bare det... Blir eg gravid, så blir eg gravid, og ikkje så mye å gjøre med det i forhold t jobbsituasjon...
meg & to små vampyrer Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Du kan jo vente noen små måneder og så sette i gang. Men om dere ikke har tid til å vente så syns jeg dere skal prøve med en gang. Det kan jo ta lang tid før den sitter osv:)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2008 Ja, tenkte kanskje å begynne til jul/nyttår.. Aner jo ikke om vi er så heldige som sist, at det går fort og greit.. Kan jo ta mye tid også. Har lyst på to tette..tror vi iallefall.. hehe. Vet jo ikke helt hva det vil si når den nye babyen er her..men trooor det blir fint for snuppa.. :0)
Minnie_Moon Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Er faktisk i samme situasjon som deg. Har en jente som ble født i mai 07, og begynner i ny jobb i august. Har faktisk bestilt time for å ta ut spiralen i morgen, så her er det ingen nøling. Vi har så lyst at de to skal være litt tette, så derfor vil jeg begynne å prøve nå. Kan jo ta tid, det vet man jo ikke. (brukte over ett år sist) For meg er det familieplanleggingen som kommer først. Jobben forsvinner jo ikke. Får jo jobbet noen mnd før perm uansett. Man må kanskje regne med at enkelte vil synes det er noe frekt å bli gravid med en gang man begynner i ny jobb, men det er jo ingen som vet om det er planlagt eller ikke? Og det er jo ikke alt man kan planlegge her i livet. Arbeidsgivere som ansetter kvinner i fruktbar alder er jo også klar over at de kan bli gravide "når som helst", og det er jo også en nødvendighet at kvinner får barn. Tror de fleste har forståelse for dette. Jeg har vært i tvil, og er det nå forsåvidt ennå. Men hopper nå i det vi. Tenker så mye på datteren min og hvor koselig det kan være med to tette.
vil.bli.mamma Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er i samme situasjon som deg... Begynte i ny jobb 1. mars... Vi prøver nå å bli gravide... Føler meg litt frekk som gjør det.. Bedriften har brukt lang tid og mye penger i opplæring så jeg føler meg litt frekk som allerede prøver å bli gravid... Jeg tenker sånn at jeg setter meg selv først... Bedriften kan ikke sparke deg fordi du er gravid... Jeg har en prøvetid på 6 mnd, så jeg venter ihvertfall til den er gått ut med å si noe til lederen min, hvis det skulle være slik at jeg blir gravid i nærmeste fremtid... Å ha ansatte som blir gravide er en risiko som alle bedrifter må ta... Lederen har ikke noe annet valg enn å ønske graviditeten velkommen... Den kan synes hva den vil om det, men kan ikke gjøre noe med det... Vi har vell loven på vår side der... Hvis ikke så er vi jo organiserte, så fagforeningens advokater kan nok hjelpe oss hvis en blir behandlet urimelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå