Gå til innhold

Unge på legevakten her vi bor måtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

få intravenøs i armen fordi moren hadde pledd foran vognen og ungen ble overopphetet, dette er fakta og ikke noe tullegreier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å poenget er???????

Selv om man har teppe foran vogna trenger faktisk ikke unger bli overoppheta, det er måten man gjør det på!!!!!!

Når det er KJEMPE varmt ligger jenta mi i bare bleia oppå et teppe og et teppe foran så ho ikke får sol. Men aldri blitt overoppheta av den grunn.. Men har man mye klær på ungene og teppe foran, ja da kan det nok skje

Skrevet

Ja det er noe til ettertanke!! Jeg vet om flere slike eksempler (gjennom jobben min), men kan tenke meg at det er sjelden foreldrene snakker om det fordi de er så flaue.

Skrevet

Jeg har selv 2 barn og tanken på å legge et tepp foran vognen har ikke slått meg.

Om vinden blåste rett inn, ja de snudde jeg vognen og det samme gjaldt når det ble sol rett inn på den lille.

Jeg brukte kun sån myggnetting jeg og det var det.

Synes det ser helt teit ut med teppe foran åpningen på vogna, stakkar unge tenker jeg når jeg ser det!

Hadde det vært obligatorisk å fly med et teppe foran, så hadde vel det fulgt med vognen når man kjøpte den fra butikken!

Skrevet

Det er farlig å legge igjen hund i bil også. Mange hunder dør av det hvert år. Men det betyr ikke at en som lager luftehull, parkerer i skyggen og sørger for vann behøver å være engstelig for sin hund.

Skrevet

jo faktisk. Det hjelper fint lite å parkere i skyggen eller lage luftehull for en hund i bil i varmen.

Skrevet

Litt drøyt å sammenligne små barn med hunder da!!!

Selv om hunder er et levende vesen det også med følelser osv.

Om man har hund og skal av gårde til byen eller andre steder, og solen steiker så lar man hunden bli igjen hjemme.

Tilbake til saken......om noen lurer på hvordan det er for den lille inne i vognen med teppe over, ja bare ta å sett opp et telt midt i solsteiken og legg dere inn der med full påkledning.....da skal jeg love dere at dere ikke legger et teppe over vognen en gang til.

Skrevet

Bruk et termometer, så slipper dere å gjette.

Skrevet

Selvfølgelig hjelper det med store gløpper på alle 4 vinduene for en hund. Og for dere som ikke klarer å være like empatiske med en hund som med et barn er jeg bekymret. Skaff ikke hund. Enig i at man bør bruke termometer.

Skrevet

Er ikke snakk om å ikke være empatisk for en hund.....jeg sa jo det at det er jo snakk om et dyr med følelser osv....er man ikke empatisk da, ja da aner ikke jeg hva mer som skal til for å få deg til å fatte. At du tok det som at jeg ikke liker dyt osv det blir jo ditt problem.

Poenget er at man sammenligner vel ikke et dyr med et barn.

Å, JADA....det hjelper å sett gløpper på alle fire vinduene, en som har medfølelse for sin hund drar den ikke med seg til steder der den må sitte på vent i en kokende bil.

Det har faktisk hendt at hunder har kokt innvendig og ut pga kort tenkte eiere....ja, de hadde faktisk satt vinduene på gløpp!!!!!

Skrevet

En hund svetter ikke gjennom pelsen, men gjennom munnen. Noe som gjør at de må ha ekstra mye luft og ekstra mye vann.

Men nå var det jo ikke hunder vi skulle diskutere.

(men er enig. Har sett veldig mange hunder bli drept av untenkende eiere. Ble kjempeglad da jeg leste at IKEA skulle anmelde eierne av noen hunder som døde av overoppheting på parkeringplassen dems).

Skrevet

Ja NupiSnowJog, bare der har vi en hendelse å vise til....den er jo bare tragisk. Men hvem oppegående hundeeiere drar med seg hundene sine for å sitte i en glo varm bil på en parkeringsplass uten mulighet for skygge. De visste sikkert at de skulle på IKEA.

Det hjelper så lite med 4 stor gløpper, når det er mangel på veske....dehydreing er like ille for en hund.

Blir like provosert jeg hver gang jeg ser en hund sitter i bilen og puster og peser, og solen skinner for fullt!

Skulle ikke ha vært lov!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...