Gå til innhold

Hva er barnemisshandling???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det snakkes så masse om barnemisshandling her inne og fedme osv.

Tanker som har slått meg er da disse :

Om foreldrene til et barn eller fler ikke gir de mat nok, så driver de da med barnemisshandling for barna lider jo da av underernæring!!!

Men hva med de foreldrene som driver å overforer sine barn med ikke bare usunn mat (burger, chips brus osv) men generelt for mye mat.

Da blir jo det også en for for barnemisshandling??

Greia er jo at det må jo gå begge veier.....da det ikke er sunt for noen å veie verken for litte eller for mye!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sambo mener hull i ørene på små barn er barnemisshandling

Samme som at min mor drev med barnemisshandling da jeg var 16mnd, for da fikk jeg mine første hull i ørene

Skrevet

Jøss, da har jeg også opplevd barnemisshandling i en alder av 3 år...hm.

Selv synes jeg nå ikke det går under barnemisshandling:-)

Skrevet

D er en stor forskjell på barnemishandling( med èn s), og d som kalles omsorgsvikt.. Vil uansett ikke kalle d omsorgsvikt å overfore barna sine, med mindre d er ekstremt. Å gi barna for lite mat, er omsorgsvikt. Folk må passe seg litt med å bruke ordet barnemishandling!

Skrevet

d jeg mener er mishandling av et barn er når d ikke får dekket sine elimentære behov,både fysisk,psykisk ,og mentalt,altså mangel på kjærlighet,omsorg,trygghet,feilernæring i form av bare "søppel" mat,underernæring..og andre ting og seff..men dette er liksom d viktigste spør du meg..

Skrevet

22:38 her

Jeg mener IKKE at det er barnemishandling og ta hull i ørene på små barn.

Det jeg mener er "barnemishandling" er når de blir slått osv

Omsorgsvikt er når de får for lite mat, går rundt og er skittne osv

Skrevet

Hi her...hehe...sorry det snek seg noen s'er for mange inn i dette innlegget.

Det skal da stå....MISHANDLING!.

Dermed trenger ikke flere henge seg opp i det;-)

Skrevet

anonym 22.41 her:

akkurat d jeg mente!

Skrevet

Her inn skal det vel ikke akkurat mye til for å bli beskylt for barnemishandlig:

- du er for ung

- du er for gammel

- feil parkdress i barnehagen

- at du gir barna sukker

- tar barna med på mc donalds

- at du tar deg en tur på byn før barnet er fyllt 18 år

- at du ikke har en korrekt nærings samensatt middag hver eneste dag

- du har skriveleifer

Flere forslagg????

Skrevet

hehe, måtte bare kommentere d, for syns "alle" skriver med to s´er

Skrevet

Men går ikke omsorsvikt egentlig under ordet misshandling?....vet jo at det å slå, sparke osv det å påføre barnet fysisk smerter er misshandling.

Men synes jo at selv om et barn ikke blir slått, sparket osv men lider under omsorgsvikt, så går det også under misshandling?

Skrevet

Ja! Man har setet forovervendt i bilen og henger teppe foran vognåpningen. GRØSS O GRU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D

Skrevet

Barnemishandling når foreldre tvinger guttet på 9 til å sitte i barnesete foran kamerater. Barnemishandling når minsten på 2 må sitte med krøllete bein fra oslo til trondheim fordi noen har funnet ut at det å sitte bakovervendt er litt bedre hvis det blir total krasj...

Skrevet

hehe....det er et ord jeg sjeldent skriver og ble vel litt ivrig i farten, og derfor flesket jeg til med masse s'er......hehe

Men det er da lov å kommentere;-)

Skrevet

Når du ammer et barn som er over 1 år! Perverst er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...