Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Nå har vi endelig blitt kvitt Finn-Erik Vinje også dukker Gro Nylander opp. Synn du ikke får solgt flere bøker Gro, men du skjønner folk er så JÆVELA lei av deg.
Penger Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Jeg heier også på å kaste Gro på sjøen. http://www.lekegrinda.com/Nyheter7.shtml
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Det er faktisk ikke alle som får til å amme, eller som av andre grunner ikke kan amme!!! Og de har DÅRLIG samvittighet pga. det, og da hjelper det ikke akkurat med sånne meldinger som dette!!!!! Jeg har to barn som ikke fikk morsmelk så mange ukene, men de har knapt vært forkjøla i sine første leveår!!! Barn som ikke blir ammet lever faktisk over de også!!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Jeg syns Gro Nylander er en flott og klok dame. Hun har aldri sagt at alle skal amme, men hun ønsker at flest mulig skal amme og ønsker å gi informasjon for å få ammingen til å fungere.. Hvis dere har lest hva hun har skrevet har hun ikke hatt det noe enkelt hun heller, og mange av rådene som ble gitt på f.eks 70 tallet ble helt feil slik at mange som ønsket å amme ikke klarte det.. Så hennes mål er å hjelpe de som ønsker å amme til å klare det. Selv har jeg brukt 2 mnd for å få til å amme og har hatt både problemer med å få nok melk og riktig sugeteknikk + det å i det hele tatt få ungen til å ta brystet. Så jeg har lest å lært mye, og tatt imot råd. Så jeg er lykkelig for at det finnes slike kloke damer.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Må legge til at min første ble ammet i over 16 mnd og ammer fortsatt nr 2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Avskyr Gro, og jeg syntes hun er for gammel til å henge her inne på dib. Det er patatisk. Til deg som fikk hjelp av henne, fint for deg.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Går ut i fra at de som har mulighet til å amme gjør det. Men det er faktisk mange grunner til at en kvinne ikke kam amme....Å jeg ser ikke at det er noen stor krise at barnet får mme, de er faktisk av så stor ærnæringsmessig kvalitet at det ikke er noen krise!!!! Hadde jeg hatt næring i melk mi så hadde jeg å amma, men det hadde jeg desverre ikke, så da ble det nan i steden for og sønnen min lider absolutt ingen nød!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Du får sikkert premie av Gro for å ha ammet så lenge! Hurra for deg!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Enda et innlegg kun ment for provokasjon...Get a life...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Blir så oppgitt jeg av alle disse innleggene "du må amme" osv. Saken er jo det at det er ikke ALLE som KAN amme, men de fleste vil jo. All denne propagandaen får alle de som vil men ikke kan, til å føle seg mindre gode som mødre og det er trist. Noen velger å gjøre det fordi de ikke gidder, andre kan ikke pga sine innlegg i brystene eller innsunkne brystvorter. Men det er faktisk mange som ikke kan amme fordi de bruker daglig medisiner som går over i morsmelken, og som ikke er bra for barnet. Synes nok er nok jeg.....Alle vet jo at det å amme er best for barnet, men la nå folk få gjør som de vil uten at de skal få denne pekefingeren!!!
Penger Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Selvfølgelig lider ikke sønnen din noen nød. Hele kontinenter har blitt flasket opp på mme. Jordmoren min anbefallte meg å se filmen hennes. Jeg sa at jeg av prinsipp ikke brukte penger på noe Gro Nylander har gjort. Hun har såret og tråkket på for mange mennesker. Men jeg så filmen på biblioteket. Likte ikke filmen heller. Men den var iallefall ikke like forferdelig som bøkene og medie uttalelsene hennes. Ammingens svar på katolikkenes Janne Haaland-Matlary. Ikke noe galt med iqn deres eller posisjonene deres i samfunnet men auuuu så mye tåpelig de får vrengt ut av seg.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #14 Skrevet 24. juni 2008 98% kan amme så det er mange som tror de ikke kan amme, men det har mer med holdninger å gjøre.. Hvis man ikke vil amme er det en helt annen diskusjon, og derfor vil aldri så mange som disse 98% noen gang til å amme barna sine, men da er det pga egne valg og ikke pga at det ikke går.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #15 Skrevet 24. juni 2008 Der ser dere nettopp hvilke kvinne fientlige holdninger som har vært spredd i en årrekke. 98 prosent in my .... Dette var faktisk en meget god link http://www.lekegrinda.com/Nyheter7.shtml
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #16 Skrevet 24. juni 2008 Jeg er abslutt ikke ute etter noen medalje, men jeg har jobbet for å kunne amme. Det var aldri noen selvfølge for meg å gjøre dette, men jeg gjorde det for mine barns skyld. Jeg hadde aldri slitt sånn i 2 mnd hvis mme hadde vært like bra. men er helt enig. For noen er det å velge mme det beste i den enkeltes situasjon. Jeg sier ikke at å amme er riktig for alle.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #17 Skrevet 24. juni 2008 Gro Nylander er faktisk en av grunnene til at jeg går til psykolog nå. JEG mener hun er altfor hard på dette med ammingen. Og for meg var dette et stort nederlag. I tillegg sier hun at barn som kommer med keisersnitt ikke får en like god start i livet som vaginalt fødte barn.. Jeg sliter utrolig med å ikke være god nok mamma pga mennesker som Gro Nylander....
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #18 Skrevet 24. juni 2008 Dama er opplagt ikke frisk, Gro mener jeg. Blåser i om hun har Dr. i titlen sin. Ikke mange har gjort livet surt for en så stor del av befolkningen. Get a life Gro!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #19 Skrevet 24. juni 2008 http://www1.nrk.no/nett-tv/hastighet.aspx?retururl=http%3a%2f%2fwww1.nrk.no%2fnett-tv%2findeks%2f87957 Her kan dere se hvordan Gro Skavler i vei på Skavland.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #20 Skrevet 24. juni 2008 Nok et innlegg som er startet kun for at HI skal få seg en god latter. "Dere må amme...." "Dere må ikke ha teppe..." ...så får hun masse innlegg av slike som oss:-) De som peker seg ut hver gang er disse kvinnene som ikke ammer eller som har tatt ks, eller som av en eller annen grunn ikke følger "normalen".....De skal da selvføgelig føle seg tråkket på av at Gro Nylander gir ut en bok til hjelp for de som venter barn, og som kommer med sine anbefallinger basert på forskning og egen erfaring.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #21 Skrevet 24. juni 2008 Jeg synes det tv-innslaget var veldig bra fra alle tres synspunkter. De var jo tydelig enige i mye der, og jeg synes Gro Nylander har en bra måte å forklare ting på. Synes artikkelen heller var dårlig. Jeg tror de som reagerer på slikt er de som er usikre på seg selv. Etter at jeg slutta med min mammausikkerhet (om den nå er borte da) så har jeg lært meg til å stole på meg selv. Jeg reagerer ikke personlig på slike tråder som denne eller andre, men velger å stole på at JEG gjør det beste for MITT barn. Men jeg synes slike tråder som denne er latterlig, og bør forbigåes i stillhet. Noen kan ikke amme, noen kan det og andre gidder ikke. Sånn er livet.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #22 Skrevet 24. juni 2008 Man skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv. Og derfor støtter jeg de som blir støtt ut i alle slik innlegg. De som ikke kan noe for at de har fallt utenfor bim, og dibs firkantete mal. Eller kanskje også samfunnets mal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå