Gå til innhold

Ville du kjøpt ny madrass ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en madrass fra tanta mi som har 2 småjenter. (Til sprinkelsenga).. Er ikke sikker på hvor gammel den er, men det er en slik Svane Baby madrass, med avtagbart trekk og 5 lag inni som kan vaskes(?).. Leste inne på 3 trimester kjøpeguide at det var anbefalt å kjøpe ny madrass mtp økt risiko for krybbedød ved brukt madrass.. Noen som har noe erfaring med dette ? Bakterier vil jo være ganske lett å få bort fra denne madrassen da den er så lett å ta ifra hverandre osv. Håper på mange svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vasket den godt og kjøpt en overmadrass =)

Skrevet

Jeg ville kjøpt ny..det er en liten utgift å kjøpe ny madrass.. Jeg har selv kjøpt ny.. sønnen min på 4 år hadde den forrige..brukte den i tre år...

men det er opp til hver enkelt å vurdere å prioritere.. mye her arves fra forrige mann, men har altså valgt å kjøpe ny madrass...

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette med krybbedød sist jeg var der og hun sa at de hadde gått bort ifra dette. De har forsket på det, og trodde før at det var farlig å arve madrasser, men at de nå har funnet ut at det ikke er farlig likevel. Så jeg bruker opp igjen den jeg har. Lufter den godt først da, men likevel.....

Skrevet

Jeg tenker om jeg vasker trekket et par ganger å slenger både det og disse lagene inni i frysen et døgn eller to så burde vel det meste bli tatt knekken på ? Skal jo uansett ha både tisselaken og vanlig laken over der igjen.. Ikke det at det er så tiltak å kjøpe ny madrass, men hvis denne er fullt brukbar så ser jeg ikke vits, bare for å være overhysterisk. Men om mange mener jeg burde kjøpe ny, så gjør jeg selvfølgelig det, vil jo kun det aller beste for babyen min :) Synes bare det er så utrolig skremmende hvor mange faktorer som egentlig spiller inn når det gjelder krybbedød. Er heldigvis kun dette med madrassen jeg trenger å tenke på, men det trenger vel ikke å gjelde alle madrasser heller ? Denne Svane Baby kan jo tas helt fra hverandre å vaskes/fryses å det som trengs, det kan man sikkert ikke gjøre med andre madrasser. Men, jeg er førstegangs, så det er mye å tenke på og mye en kommer over som en overhode ikke tenkte på, som dette med madrassen. Flere innspill tas imot med stor takk :)

Skrevet

Så lenge den ikke er gammel og slitt, og du vasker hele madrassen på 60 grader - og den er like hel og fast kan den brukes. Viss ikke hadde jeg ikke tatt sjansen.

Skrevet

Jeg ville tatt imot denne madrassen dersom den er fri for ligge groper, sjekk den nøye!!

Ville kjøpt en DRY Overmadrass da den har en vann og luft tett underside som hindrer at barnet puster inn eventuelle ulumskheter i den gamle madrassen.

Denne kan du jo også ta med deg om du skal ut å reise og barnet må ligge i en annen seng, da har den med seg den kjente lukten fra senga si hjemme og den somer i sin egen senge atmosfære..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...