Zyan Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Ferie er noe man ser frem til, håper at denne ferien er noe jeg kommer til å le av neste år... Stikkord: *Reiser til Egypt tildlig en morgen med en stor del av familien, vi er 9 stk totalt. *Jentungen er supertrøtt på flyet, men sovner ikke ikke. (snart 3 år) mye gråting og folk rundt meg som sukker og stønner... *Mye turbulens på slutten, vi faller fort og brått og folk skriker litt, jentungen blir litt redd. *Lander og finner en taxi, som pga dårlig engelskunnskaper klarer å kjøre oss i andre enden av den store byen i jakt på hotellet vårt= mye bortkastet tid i varm trang bil og agressiv kjøring på vei tilbake. *Fremme ved hotellet gir de gruppen vår på 9 personer 2 hotellrom. Vi har bestilt 4, men de så ikke problemet med å dele siden vi var "familie". *Masse venting i påvente av at de skal rydde opp i dette, sultne, tørste, varmt. *4 rom (!) og 3 timer senere ender vår familie på 3 opp med et røykskadd rom (var seff brann den dagen vi kom også! hehe), smakte grill/røyk ved hvert svelg. *Ordinærbestillingen var gjort slik av alle fikk rom ved siden av hverandre, slik at når vi la jentungen for natten, kunne vi ta med babycallen på naboterrassen og sitte der. Nå var ingen nær nok, så vi satt for oss selv hver kveld. Går jo ikke ifra henne lengre enn til naborommet. *Det var hetebølge da vi kom, ca 45 grader. (greit nok i seg selv, men ikke med langbukser og trøye, uten drikke og mulighet til å få kofferten enda) *Dag 2 blir mannen syk=diarë= dassflying hele døgnet. *Dag 3 blir jeg selv syk, samme som mannen. *Noen dager senere blir svigermor syk=innlagt med sykehuset. *Den dagen hun kommer ut blir 2 nye i følget vår syke og innlagt på sykehus. *1 uke etter ankomst er mannen min fortsatt syk, jeg er nesten fin igjen. *Nok et i følget blir syk,legen vil ha han inn men han nekter, han måtte forøvrig til lege her hjemme. *Og nå, 1 døgn etter at vi er hjemme, ser det ut til at jentungen og har blitt syk-diarë.... :/ Er sikkert flere punkter jeg kunne lagt inn men... ble mye "dritt" dette her.. Men, jeg fikk da sett og vært inni pyramidene, sett sphinxen og balsameringstempelet. Kjørt 12 timer med buss i ørkenen, spist lunch ved Nilen, dykket i rødehavet i revet og sett koraller og masse fisk. Men, kan ikke fatte å begripe hvordan lederen i Egypt kan la landet forfalle til et slikt høl!!! Nilen er landets eneste drikkevann, og fex i Kairo (hvor det bor, var det 70 millioner mennesker som er registrert, gud vet hvor mange som ikke er det) kastes søppel bare rett ut på gaten eller rett i Nilen! Det så rett og slett ut som en gedigen søppleby! Hauger med søppel overalt..det finnes søppelbøtter, men når de er fulle, tømmes de bare rett ut på gata! Er det mulig...
Zyan Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. juni 2008 ja, glemte du et viktig punkt da! Når vi kom hjem er det ikke vann her. Kan ikke dusje, vaske klær, trekke ned dossen eller vaske opp... Har brønn, er tom og i tillegg ødelagt... flotters...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Oi! Er det det man kaller "ferie med forviklinger"?? Huffda. Selv har jeg vrt i Hurgadha en gang og Sharm el Sheik 2 ganger. Litt lei det jalla-opplegget der nede... Men vakkert ved havet der, da!! Borte bra men hjemme best?
Gulosten™ Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Der har du ca 48 grunner til hvorfor jeg ikke skal til Egypt. EVER. Hehe.
Zyan Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2008 hehehe.,, Hadde det jo fint innemellom da:) Men herregud, å ikke kunne gå ifred, bli dratt inn butikker hvor de forsøker å prakke på deg alt mulig til blodpris. Må tilogmed prute på bleier..og de skal ha penger for ALT!
Lovemychild Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Huff,så kjedelig, men ser du skriver "*Ordinærbestillingen var gjort slik av alle fikk rom ved siden av hverandre, slik at når vi la jentungen for natten, kunne vi ta med babycallen på naboterrassen og sitte der. Nå var ingen nær nok, så vi satt for oss selv hver kveld. Går jo ikke ifra henne lengre enn til naborommet."' Ingen kan bestille rom ved siden av hverandre, men det går å legge inn som ønske, og i de fleste tilfellene så går det bra....Dessverre ikke i deres tilfelle. Tenkte bare påpeke det om du har tenkt å reklamere til tur operatøren,så er det et punkt du kan utelukke. Var dere hos legen med sykdommene ? For hvis du da fikk lege erklæring, så kan du jo få penger igen på forsikringen pga tapte feriedager, dvs feriedager dere ikke kunne bade,nyte ferien. Huff, nå virker jeg firkantet og kynisk,men ville bare si fra. får håpe at da det er gått litt tid,så ser dere tilbake på ferien med noen gode minner. men,sykdom på ferie er noe pes, og spesiellt i et land som Egypt 8har selv hatt mage problemer der nede....puh, unner ingen den opplevelsen)
Zyan Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2008 Jeg og mannen var ikke hos lege der nede nei, men visste om dette med forsikringen osv. Men vi trodde at man måtte få ødelagt mye mer av ferien før man fikk noe igjen? Ang rommene så sa hvertfall de på hotellet at de skulle fikse dette (før vi kom)..men, de fikser vel alt..hehe... Vi var på et av de flotteste hotellene der nede i Hurghada, Grand Resort og blitt fortalt at all mat der inne er trygg. I tillegg hadde vi med bøttevis med håndsprit vi brukte støtt. Etter dobesøk, tatt i penger, før maten, under maten, etter maten, etter bading..u name it..alle 9 brukte MYE håndsprit..men det hjalp oss hvertfall ikke.
mamman til to gutter Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Hvis dere har legeerklæring på at dere måtte være inne noen dager, så får dere tilbake noe penger på forsikringen. Hvertfall gjorde vi det da sønnen vår ble syk når vi var på ferie.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Egypt er vel så og si det værste landet man kan dra til med tanke på mage trøbbel. Er ett vedig "urent" eller andre bakterier enn det vi er vant til der nede. Så og si ALLE jeg kjenner som har vært der har blitt syke. Jeg skal ALDRI ditt:(
Lovemychild Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Sønnen vår fikk ørebetennelse på ferie, dvs at han ikke kunne bade på 4 dager. De 4 dagene fikk vi dagsandeler igjen for + pengene for medisiner. Ja,hoteller sier ofte at de skal fikse rom ved siden av hverandre, men da det kommer til stykket, så oppps ,så hadde de ikke rom ved siden av hverandre likevel... Derfor skal vi reisebyrå ansatte alltid poengtere at det er kun ønsker Men,som sagt har du noe skriv fra lege der nede, ville jeg sendt det inn til forsikringen.Det varierer nok fra selskap til selskap.Vi har Europeiske, og der var det ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå