Gå til innhold

Noen som har klaget på megler ved salg av leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er utrolig misfornøyde med salget vårt, følte at vi ble presset til å selge til en altfor lav pris, noen med tilsvarende erfaring? Kan man klage, og evt vinne hva på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte ble dere presset da?

Skrevet

Tror nok ikke dere ville ha kommet noen vei.., men det finner dere jo ikke ut av før dere prøver.. Men at dere skrev under salgskontrakt med en sum dere ikke ville selge for var jo svært dumt i utgangspunktet spør du meg..

Skrevet

har ikke skrevet noen kontrakt, men ble presset av megler til å selge til en lavere pris vi ville godta i utgangspunktet. virket som han bare ville ha saken ut av verden

Skrevet

Dere har vel skrevet under salgskontrakten?? Har dere ikke solgt enda da eller?

Jeg mener da bestemt at jeg skrev under papirer når jeg skulle selge huset mitt videre for at ny eier skulle overta.. Men hva mener du med presset???

Skrevet

kan vi få se leiligheten? :)

Skrevet

nei, har ikke hatt kontraktsmøte enda, budrunden avsluttet onsdag forrige uke så dro megleren på ferie, har ikke hørt noe mer fra ham siden

Skrevet

Med fare for å høres litt brutal ut; Dere er vel voksne mennesker som klarer å bestemme over dere selv?

Om dere ikke var fornøyde med prisen og synes megler pushet på dere så burde dere sagt i fra der og da.

Ser det ser kjipt ut dette svaret, men dette er da min mening

Skrevet

Jeg er redd det er for sent om dere har akseptert bud.

Det er jo dere som har siste ordet ved å akseptere/ ikke akseptere et bud fra kjøper.

Og har dere akseptert er jeg redd det ikke hjelper å klage over at megler "presset" på for å få igjennom salget.

Skrevet

Nei men så lenge papirer ikke er skrevet under så er jo ikke salget gjennomført enda.. Hvis man skal ta det helt etter boken.. Ring og hør på det meglerkontoret du bruker da..

Men du sier fortsatt ikke hvordan du ble presset.. ??

Skrevet

Med mindre megler sto med en pistol mot hodet deres så kommer dere nok ikke noe vei.

Er mye man kan klage på en megler for, men ikke at han fikk dere til å takke ja til en lavere pris enn dere egentlig ville ha.

Skrevet

Enig med Loren. Var prisen for lav burde dere hatt is i magenog ventet litt med å selge. Om megler drar på ferie er det vel en annen som tar hans/hennes plass imens?

Så lenge dere har akseptert budet er det nok ikke mye dere kan gjøre gitt.

Skrevet

ja, det skulle dere gjerne få gjort, men ser den er tatt av finn.no. veldig fin leilighet. hadde ti stk på visning, 9 stk på liste. kun en visning, men til feil pris, megleren hadde lagt på en fellesgjeld på 180 000 som var feil, har ingen fellesgjeld her.

Skrevet

Muntlig er like gjeldende som skriftlig.

Og så lenge de har takket ja til et bud kan de ikke trekke seg.

Skrevet

Har dere godtatt prospektet med feil?

Skrevet

Du kan klage på at det er satt opp fellesgjeld om det ikke stemmer.. Er det borettslag?? Hva mener du ellers om at megleren hadde lagt den ut til feil pris?? Hadde megleren lagt den ut til under takst uten deres samtykke??

Skrevet

lang historie, men i korte trekk - vi sa vi ikke ville selge for under x kroner, eller prøve med ny visning til høsten. holdt det gående i tre dager med nye lave bud, vi sa fremdeles at vi ikke ville selge for under x kroner eller ta ny runde til høsten. følte jeg ikke nådde frem til megleren, han anbefalte veldig sterkt å selge. ba mannen min ta over da megler ikke hørte på meg, mannen min måtte til slutt si til megler at "det er vår leilighet, vi må bestemme dette selv". megler ringer tilbake etter ti minutter og sier at han ikke kan tro vi mener det så han klarte ikke å si det til siste budgiver at vi ikke aksepterte budet.

Skrevet

Så det du sier er at dere aldri sa ja til budet?? Sa dere at nei vi aksepterer ikke budet eller føyde dere dere?? Hvis dere tilslutt sa ja har dere ikke noe og klage på..

Skrevet

både ja og nei, kommenterte at totalsummen var altfor høy men at jeg regnet med at det var inkl kostnader ved salg eller annet. masse nye regler fra 01.08. men jeg tar det litt på egen kappe, for jeg har jo godkjent en korrektur

Skrevet

Så med andre ord:

Meglern godtok budet ISTEDENFOR dere???

Da er jo dette mat for VG......

Skrevet

han la den ut med en totalpris på 180 000 over den riktige prisen, altså takst pluss fellesgjeld

Skrevet

Ja men aksepterte dere budet?? Sa dere tilslutt ja til budet til megler over tlf??

Skrevet

ja, vi gjorde desverre det. da megler ringte og sa han ikke kunne tro vi ville si nei til budet og heller selge til høsten så sa mannen min at "du får selge dritten da". relativt dårlig stemning med andre ord.

men takk for innspill, regner ikke med at det er noe å få gjort noe med, er som dere sier vår egen feil at vi til slutt sa ja. føles bare så utrolig feil at megleren presset oss til noe vi var så klare på at vi ikke ville være med på. han skulle liksom hjelpe oss...

men vi var dumme som lot oss presse.

takk uansett for mange innspill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...