Gå til innhold

erfaring med lammeskinn fra ikea?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det "ekte" og helt greit å bruke til nyfødt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..jeg har ikke brukt d fra ikea selv..men jeg var der her om dagen å kjennte på ullet,å jeg syntes ikke d var så godt å mykt så jeg hadde til jenta mi ..men nå er nok jeg av den kresne typen på d området og da..sikkert helt fint å bruke..men jeg følte d ble litt stivere enn d jeg har brukt til mine:)

Skrevet

Jeg var innom Ikea i går, tenkte bl.a. å kjøpe med lammeskinn i grått. Jeg hadde på meg en mørk genser, og ble helt dekt av små hår! Det røytet noe forferdelig, så jeg droppet å kjøpe det...

Skrevet

jeg tror ikke dette er beregnet til barn. Tror heller ikke dette er ekte skinn. Langhåret er det også. Vil ikke anbefale det til barn, men til inetriøret derimot er det råflott!! hehe...

Skrevet

Jeg hadde det hvite fra Ikea til jenta mi. Vasket det før bruk og har bare vært fornøyd med det. Kjøpte nå et nytt til lillebror. Liker at det er litt størrelse på de. De man får i babybutikker er så små og tynne syns jeg da.

Skrevet

Jeg har "ludde" både hjemme og på hyttene, elsker å tråkke ned på saueskinnet når jeg står opp :-) De er helt ekte, og veldig myke og gode. Når man har vasket dem et par ganger, røyter de ikke så mye lenger. Men de er veldig langhårete, så jeg har tenkt at jeg ikke skal bruke ludde til babyen når den kommer. Tenker liksom at han kan måtte slite med lange hår i ansiktet. Kjøpte noen veldig fine helt korthårete på babyshop i går til 298 - altså like billig. De var litt mindre, men det er jo babyen også :-)

Skrevet

Hvordan vasker dere dem??

Jeg prøvde å vaske skinnet til førstemann med sånn vask fra nøstebarn, men det ble helt stivt og rart og ødelagt. Var det såpen, skinnet eller noe annet som gjorde det? Dette var ikke IKEA skinn, men et sånt økologisk et-eller-annet som skal være bra.

Nå har vi et IKEA skinn i stuen og har lyst til å vaske det, men har ikke turt det ennå.

Skrevet

Vasker det på ullprogram med Milo. Også legger jeg skinnet rett på tørkestativet så det også har luft under seg og ikke tørker i en krøll. Også grer jeg det med en hårbørste 2-3 ganger mens det tørker.

Skrevet

Jeg vasker mine i maskinen på 30 grader med Milo. Når de er våte, henger jeg dem over døren og grer dem med hårbørste. Blir kjempefine og myke.

Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe lammeskinn på IKEA, men da jeg kom til kassen sa dama der at skinnet ikke var preparert for barn. Så når de i butikken ikke anbefaler det, valgte vi heller å kjøpe skinn på Barnas Hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...