Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har til tider en smule blod i avføringen som jeg antar kommer av hemorider på innsiden som har sprukket. Noen som vet om dette er farlig, at jeg burde gå til legen med det eller noe!? Det er liksom en smule flaut, og jeg ser ikke frem til den timen liksom!!! Tenkte jeg kunne høre her før jeg ringte legen!! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser du blodet i avføringen eller er det bare på papiret? Når en hemoride sprekker, kommer det i alle fall friskt rødt blod på papiret. Dette er ikke farlig, men du kjenner nok at det er litt vondt. Slet litt med dette i starten av sv.sk. da jeg var skikkelig treg og hard i magen. Det kan klø litt hos noen også. Man skal være obs dersom blodet ser mørkt og mer gammelt ut og dersom det følger med avføringen ut. Da vil det gjerne lukte litt annerledes også, men det er stort sett helsepersonell som kan avgjøre denne lukten da de gjerne har erfaring på dette. Jeg er sykepleier selv, og har sett avføring fra både friske og syke tarmer. Hemorider er veldig vanlig i svangerskapet, og legen er nok vant med å svare på dette. Du bør ikke være flau over det i alle fall.

Skrevet

Neida, det er bare på papiret!! Men tusen takk for svar!

Det var det jeg trodde, menvar ikke helt 100% sikker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...