MartheMor+Lillegutt Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Noen som er gode på utregning av permisjonstid her? Jeg har termin 7. januar, og skal ut i permisjon 17. desember. Har tenkt å ta den lengste permisjonstiden (80% lønn), men hvor mange uker er det? Og er det inkludert ferie? Hvis noen hadde klart å finne ut når jeg skal tilbake i jobb hadde jeg blitt veldig glad:)
~sjiraff~ Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Når du skal tilbake til jobb avhengiger av når du føder. Med 80 % dekning har du 48 uker. 3 uker må tas ut før fødsel. Føder du på eller etter termin skal du da tilbake på jobb 18. november. Føder du før termin blir permisjonen din tilsvarende forkortet. Dvs føder du en uke før termin, må du tilbake 12. november osv. Ferie er ikke med i permisjonen, men du kan velge å ta pause i permisjonen for å ta ut ferie. Velger du å ta ut f.eks 4 uker ferie, så skal du tilbake på jobb 16. desember. (dette gjelder da om du føder på eller etter termin).
~sjiraff~ Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Fedrekvoten på 6 uker kommer i tillegg til dette.
MartheMor+Lillegutt Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2008 Åh, tuuuusen takk for oppklarende svar sjiraff!! Så da kan jeg i teorien ta ut ferien når som helst i løpet av permisjonen? Og jeg får selvfølgelig feriepenger?
~sjiraff~ Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Du kan ta ut ferie når som helst bare ikke de 6 første ukene. Du må spesiefisere til nav når du skal ta ut ferie. Om du får feriepenger eller ikke er avhengig av hvordan permisjonspengene utbetales. Får du direkte fra arbeidsgiver er sjangsen stor for at du får fullt opp med feriepenger. Får du fra NAV får du feriepenger for 15 uker. Litt usikker på hvordan dette fungerer i praksis da man tar ferie midt i permisjonen. Selv får jeg penger direkte fra arbeidsgiver. Men det er sikkert noen her som kan mer om dette enn meg.
MartheMor+Lillegutt Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2008 Ok. Litt usikker på om jeg misforstår nå, men jeg mente altså om jeg får feriepenger det året jeg har permisjon (2009) fra året før (2008).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå