Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Kjøpte meg en hvit mammagenser med blå striper her om dagen,men klarte selvfølgelig å få spaghettisaus på den *grisunge* Gikk ikke vekk i vask,selv om jeg sprayet på biotex først... =/ noen tips??
trillemamma Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Hell litt flytende vaskemiddel rett på flekkene (jeg bruker OMO) og gjør det nå. La det virke en tid, til du ser at flekkene blekner, du må gjerne gni litt. Også vasker du den i maskin etterpå. Dette virker alltid på mine klær.
Synnøve_Solbakken Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Nytter ikke å spraye på biotex og kaste den i vaskemaskinen. Man må få bort flekken først hvis det er en vanskelig flekk. Jeg pleier ofte å gnikke med zalo, og deretter ha dem liggende i bløt i en sterk blanding av zalo/omo ultra (og vann selvsagt). Vansih er også ganske så bra. Flekker kan jo desverre bli vanskelige å få bort når man allerede har vasket plagget i maskin. Lykke til
Håperpåønskebaby Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Ja, bruk zalo neste gang;) Neida, prøv å skrubbe med, feks zalo eller litt vaskepulver (kornene skrubber litt av seg selv), for så å vaske det igjen. Går det ikke må du nok desverre klore den...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Tror du det hjelper å legge den i sånn hvit vask en stund? over natten eller noe? Det pleier vi å gjøre med bunad skjortene våre. Bioex hvit tror jeg vi bruker. Men er ikke sikker på det da, (er mor min som ordner dette hehe, hun stoler ikke på at jeg klarer det selv) Eller la zalo ligge en stund rett oppå flekken for så å knege på den. Eller kan slike ting legges i klor? Off føler jeg bare forvirret deg her, er ikke merkelig min mor ornder bunadskjorten for meg, som er så dyr. Håper du får noen mer fornuftige svar:)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Ok ser jo at du he fått noen svar allerede. Jeg ble sittende å se på tv mens jeg skrev så tok litt tid hehe. Håper du får den vekk. kjedelig når sånn skjer med nye klær.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2008 Takk for svar jenter;) Da vet jeg hva jeg skal prøve;) Får virkelig håpe flekkene går vekk,for jeg likte den genseren veldig godt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå