Gå til innhold

Flere med lite skeptiske barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla har nettopp startet i bhg. Jeg reagerer litt på at hun bare suser rundt i rommet i full begeistring over nye leker og folk, og knapt reagerer når jeg drar...Krabber opp i fanget på bhg personalet også. Alle mine venners barn hylgråt på deres første dager, dette er da ikke normal oppførsel? Men gjør det lettere for meg da, hun har det jo bra. Synes bare hun virker litt ukritisk. Min søster som jobber i bhg har tidligere fortalt at de ser på det som er "faresignal" hvis barnet ikke er noe skeptisk...Hun skiller ofte på meg å fremmede ved å smile til meg, og være alvorlig til fremmede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som om hun rett og slett er en sosial,usjenert og trygg unge!

Slik er min også, men han vet hele tiden hvor vi er. Må legge til at han har vært vant til mye familie og venner og dyr hele veien.

Alle barn er forskjellige, og vi skal være glade for å ha så trygge barn. Det kan snu etter hvert som de vokser til og skal gjennom ulike faser.

Skrevet

Mini er også slik. I tillegg kaster han seg over fra mine armer til andre bare de smiler til ham selv om han ikke kjenner dem i det hele tatt. Han er ekstremt utadvendt og sosial og elsker å ha masse mennekser rundt seg. Var en grunn til at jeg ikke så det som problematisk å la ham begynne i barnehage på deltid da han var bare 10 mnd ;-) Mellomste var også ganske mye slik, men ikke fullt så ekstrem, mens eldste var veeeeeldig skeptisk av seg.

Skrevet

ps, de eldste har skiftet helt om nå da, nå er eldste på 5 år blitt veldig utadvendt og trygg, mens mellomste på 3 år er sjenert og litt skeptisk. Som hun over her sier, de skal igjennom ulike faser :-)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er min som er slik :) Hun er vel bare trygg og harmonisk da :)

Skrevet

Min er også sånn :-).

Han begynte i barnehagen for ett par uker siden. Han vinker ivrig med et strålende smil til meg om morgenen når jeg skal gå.. Og elsker å suse rundt i barnehagen og oppleve nye ting. Han er sosial, trygg og glad.

Jeg forunderer meg litt over hun som hadde sagt at det er et faresignal når barn ikke er skeptiske. De kan lære seg hva som er farlig og ikke, selv om de er sosiale...

Jeg fryder meg over at min gutt har det fint i barnehagen, og trøster meg med at han også smiler når jeg komme og henter han om ettermiddagen :-).

Skrevet

Vi var på besøk i b.hg for første gang i dag, og snuppen min pilte av gårde for å utforske og leke! :) Ved et par anledninger måtte han snu seg for å se om jeg var der, mens en annen gang måtte jeg lete etter han..:)

Han er ikke helt trygg på fremmede voksne da, men dette er jo en god start :)

Han er veldig sosial og glad i andre barn, og det er jo en kjempe fordel!

Også gjør det meg litt tryggere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...