Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Vil ikke si så mye om grunnen, men kan si at det ikke er første gang. Har et barn fra før. Ønsker ikke å ha dette barnet av mange grunner, som jeg mener er gode grunner. Jeg har hele veien brukt prevensjon. Har blitt gravid på p-piller, men har rundt eggløsningen brukt kondom i tillegg. Ikke denne gangen, og nå er jeg da altså gravid. Jeg ønsker ikke dra til min fastlege, fordi han er vanskelig og religiøs. Jeg nekter å gjøre det enda en gang. Jeg ønsker heller ikke å dra på sykehuset her i trondheim fordi begge mine foreldre jobber der og finner info på hva jeg har gjort der. Det har skjedd før, og jeg har lært. Hva kan jeg gjøre? Jeg kan ikke ha dette barnet!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Kan du ikke gå til et privat legesenter og snakke med en lege der? Han/hun kan sikkert henvise deg til et annet sykehus. Det er jo fritt sykehusvalg.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Men må jeg oppgi grunnen? Orker ikke fortelle at mine foreldre jobber der og at jeg ikke ønsker barnet fordi barnefar er en idiot ++++....De lurer vel da på hvorfor jeg i det hele tatt er sammen med ham!...Orker ikke bli dømt, for jeg har ikke vært uansvarlig. Kan man ikke få anonymitet på sykehuset? Uff så grusomt dette er for meg nå. Kan jeg få sykehus HVOR jeg vil i hele landet? Eller må det være i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 så grusomt for DEG? det er et barn du skal fjerne.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Tror du det? Jeg trodde de bare var der for å snakke? Kan de virkelig hjelpe til også? Jeg har det virkelig ikke godt nå..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Du kan vel ta kontakt med Volvat eller noe lignende, og forklare de situasjonen. Men må jo si at det må være trist å ha så dårlig forhold til sin fastlege, da hadde jeg vurdert å bytte om jeg følte det slik du gjør. Man skal faktisk føle seg sikker til å komme med alt til sin lege:-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Er jo fritt sykehusvalg, men (sitter akkurat og skriver reiseregning) ved fritt sykehusvalg er egenandelen 400,- pr vei
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Unnskyld, men det tror jeg faktisk hun vet og trenger derfor ikke få dette smurt inn. Har du litt empati, så prakker du ikke dine meninger på et menneske som står ovenfor en sånt valg! Eller har du for en vane å sparke de som ligger nede???
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 De kan gi deg råd. Er foreldrene dine leger siden de har tilgang på din journal? Sykepleiere har kun tilgang til journalen din hvis de jobber på kvinneklinikken.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Pappa er lege men ikke på kvinneklinikken , mamma jobber som sekretær ved kvinneklinikken. ... Legen min har både meg og min søster som pasienter og han er meget religiøs og han var den som overtalte meg til mitt første barn. Angrer ikke, men når jeg sier at jeg vet at det ikke vil gjøre noen av oss godt med en til nå, da mener jeg det. Jeg kjenner meg, jeg kjenner samboern min. Han bryr seg kun om seg selv og sitt, og han har mer enn nok med å ha LITT ansvar for vår sønn på 4 år. Det tok ham 2 år å komme dit, med mye mas, kjeft, pauser og jobbing(som også gikk inn på sønnen vår)så jeg regner ikke med at et barn til når forholdet hangler vil gjøre susen akkurat.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Ikke noen lett situasjon du er i. Jeg tror helt klart at Amathea kan hjelpe deg.... Løsningen vil jo være å få en henvisning til et annet sykehus. Det vil du nok få hos en privatpraktiserende lege, f eks på Volvat. Eller være åpen om det og ta støyten. Ønsker deg lykke til klem
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Vi har Aleris her i trondheim og ikke kan jeg dra dit heller. Har ikke råd. Har vært der før pga noe annet og det koster over 800 kr for en konsultasjon..... Jeg nekter å være åpen og ta støyten. Min far er jo abortmotstander til sin hals!§
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #14 Skrevet 24. juni 2008 Her har du linken til Amathea http://www.amathea.no/index2.aspx?id=1255&mid=1157 De er der for å hjelpe og når du da forklarer situasjonen din, så vil de nok hjelpe deg videre. Eller så må du nesten bare TA deg råd til å gå til noen privat. Om du ikke vil være åpen ovenfor din lege, så må du jo være det ovenfor noen.....ta å ring til Amathea du og forklar de, så får du sikkert komme å prate:-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #15 Skrevet 24. juni 2008 Det høres ut at ingen løsning passer deg. Du kan ikke regne med at du skal få gratis første klasse fly til Oslo for å få uført inngrepet! Noe må du ofre. Betale det, det koster eller stå for det du gjør. Det høres ut som du har en syk familie og en syk samboer. Hvis du vil ha et jævlig liv må du bare holde på han. Sikkert et gullfunn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå