Gå til innhold

for tidlig å ta wild jam tablettene nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble ferdig med pergotablettene 22 Juni.

Kan jeg begynne med Wild Jam nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte du på Pergo på dag 3 eller 5??

Jeg begynte på dag 5, og startet med Wild Yam ca på dag 12 tror jeg. Dette fordi jeg ventet til ca etter EL..... Noen sier at man skal begynne etter EL, andre sier det ikke spiller noen rolle. Har du noen lunde stabil syklus, så start rett rundt/etter EL.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg begynnte med pergo på dag 3!

Har ikke stabil syklus i det hele tatt!

Hadde ikke hatt mensen siden februar når jeg begynnte på provera kuren.

Var foressten hos gynekolog i dag for å se om kroppen min hadde positiv effekt av pergoen!

Og det sa hun at jeg hadde, men fikk ikke helt inntrykk av at det var VELDIG mye action der inne!

Ble litt lei meg egentlig...

Hadde håpet at hun skulle si; "Å! Se der ja! Her har vi noen flotte store egg som er klare til å befruktes!"

Men, var heller; "Ja, kroppen din har jo fått virkning av dette, så dere må prøve!"

Men, men... Kanskje bare jeg som er litt hormonell for tiden og ikke tåler så mye!

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de wild jam tablettene...

Noen sier jeg kan ta det fra i dag og andre sier at jeg burde vente iallefall en uke!

Hvor er du i syklusen nå Dotten?

Var du på kontroll etter pergo?

Skrevet

Hei!

Æsj da, men det kan jo hende den stabiliserer seg etterhvert. Gi det en pp eller to... Kjedelig å vente helt klart, men den som venter på noe godt.... :) Har du prøvd akupunktur?? Det skal også hjelpe masse på å stabilisere syklus/få i gang EL.

Jeg er nå på dag 16. Har stabil syklus og har alltid hatt det, men fikk Pergo for å gi det en ekstra puff. Vet jeg kan bli gravid, da vi har ei jente som blir 3 år i september.

Er ellers i min 24. pp på nr. 2, og en smule lei. Har ikke vært til kontroll etter Pergoen, men når jeg var til gu (og fikk Pergo uten å spørre, og var da i min 18. pp), så så hun at jeg nettopp hadde hatt EL (innvendig ul), pluss at blodprøvene også sa at jeg har EL. Har vel en syklus på ca 28-29 dager.

Siden du har en såpass ustabil syklus, ville jeg startet på Wild Yam tablettene i dag jeg! Ikke noe å gå og vente på da, fordi du kan jo heller aldri være 100 % sikker på EL (kun når du finner den ved en ev. test da).

Masse, masse lykke til :)

Skrevet

Dag 16 ja, sa er vi veldig nærme hverandre... Jeg er på dag 12...

Akupunktur høres veldig spennende ut og jeg har ikke prøvd det før...

Er dette nåler i fingrene eller ellers på kroppen?

Jeg har også en jente på 3 år som blir 4 i August! Så morro:)

24 pp!!! Det er lenge altså! Rart at det tar så lang tid for kroppen og skjønne at den skal bringe enda et mirakel til denne verden!

Vi har prøvd siden Juli 2007 og kjenner at jeg begynner å bli MEKTIG lei dette her!!!

Men, er det skadelig å ta Wild Jam før EL?

Siden de fleste tar de etter EL...

Skrevet

Hei igjen!

Akupunkturen går ut på å få satt nåler div. steder på kroppen. Det avhenger av hvor du er i syklusen hvor du får nålene. Stort sett hånd/håndledd, føttene/ankel/legg og magen! Det gjør ikke vondt. Bare litt ubehagelig når h*n "skrur" nålen ned får å være sikker at h*n har truffet. Du kjenner en "smerte" og da slutter h*n med en gang, og nålen sitter på plass. Selve stikket kjenner du ikke.

Ellers så ligger du sånn en halvtimes tid og sover/slapper av. Koster i overkant av 500,- første timen, og deretter ca 350,-. Det anbefales å gjøre dette en gang i uka frem til du blir gravid, ev. får en tilfredstillende og stabil syklus!

He, he. Da har vi jo ganske jevngamle jenter da. Bare en liten måned som skiller dem :) De er nå så søte i den alderen... selv om viljen og trassen også er tilstedet... Kremt.

Huff. 24. pp er leeenge ja, men dere har jo holdt på snart ett år, og da er det lov å bli lei. Utrolig dårlig gjort at kroppen ikke bare sier velkommen lille spire, og gjør plass for den.. he, he. Men, tiden vil vise om det skjer noe her... Krysser fingrene for at dere får en liten spire snart!

Jeg vet ikke om det er skadelig å ta Wild Yam før EL. Noen sier at det ikke gjør noe, andre sier jo at man helst skal ta etter EL. Du kan jo høre med de på helsekosten, OM de vet det. Ev. fastlegen din. Men leger tror jo gjerne ikke så mye på "helsekost"....! Selv har jeg ikke prøvd Wild Yam før. Kun lest om det her inne, men har nå brukt det i ca en uke! Skal tas 6 tabletter daglig, så jobber hardt for ikke å glemme det.. he, he.

Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...