Gå til innhold

Eggløsnings spørsmål!

Anbefalte innlegg

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Hvor sent i syklusen kan man ha EL? Hva er seneste dagen før TR man kan ha EL?

Jeg har stabil syklus, og lurer på når det er forsent å "jobbe på".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er 10-14 dager før neste neste mens. Haha, jeg tror du snart kan slappe av Tina-Mari! :-D

Klem

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Det er det jeg TROR det er også...men jeg vil ikke tro, jeg vil vite!

TRO kan man gjøre kjerka!

Skrevet

Jeg har hørt (sagt av en jordmor) at EL noen ganger kommer litt senere enn man tror.. Den KAN noen ganger komme ganske nære TR.. Men, vet ikke hvor mange dager det er snakk om.. Sambo og jeg har bare prøvd i 2 pp, men ikke treff enda.. Fikk mensen i dag.. Lurer på om vi har hatt litt for lite sex..hehe.. Så neste runde blir det kos og hopping i høyet annenhver dag fra mensenslutt helt til IKM ;-)

Skrevet

Men de snakker jo om at tiden mellom el og mens alltid er stabilt, og at det evt er el som er sen når mensen er sen...

Hmmm. Tror det ligger på ca 14 dager ja. Har du sjekka pernille.info? det er sikkert ikke rett adresse, men du vet sikkert hvilken side jeg mener?

Skrevet

Ja, det høres i grunn ganske logisk ut :-)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Ja det høres logisk ut av EL må være stabil hvis mens skal komme tidsnok. Da er min "jobb" periode ferdig for denna gangen :)

Nei jeg vet ikke hvilken side du mener...

Skrevet

Siden hun nevner heter bare www.pernille.info

Skrevet

Uansett hvor lang syklusen er, så er EL alltid ca 12 - 14 dager før mensen kommer.

Gjest Tina-Mari
Skrevet

ok.kjekt å vite da:) jobbperioden for denne syklusen er derfor over. har en spennende tid i møte...

kjenner ikke noe men...

Skrevet

"Uansett hvor lang syklusen er, så er EL alltid ca 12 - 14 dager før mensen kommer."

Vil bare nevne at dette IKKE alltid stemmer.

Lutealfasen kan variere med å vare fra 10-18 dager før mens.

Selv har jeg hatt sykluser på 42 dg, der el har kommet på dag 11 og 12. Har funnet el ved hjelp av CB fertilitsmonitor.

Dermed har min lutealfase vært veldig lang.

Vanligvis er el ca 12-14 dg før tr, men som sagt ingen regel uten unntak :)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Ok... Men EL kan ikke komme nærmere mensen enn 10-12 dager før mens?? For vi hekker så mye frem til EL og noen dager etter...at vi faktisk nyter å ha sex-fri etter EL er "garantert" over...

Så ikke nærmere mens enn 10-12 dager før mens??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...