Vimsetrollet Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg er totalt utslitt for tiden. Starter dagen kl 6 - da er det opp og hopp for sønnen min på 1,5 år. Jobber fra 9-16, og etter vi har spist middag er det nesten så jeg venter på at klokka skal bli 19 så jeg kan putte småen i seng. Greier ikke nyte de få timene på dagen vi har sammen en gang. Etterpå er det litt husarbeid, så stupe i seng kl 21-21.30. Er det meninga at småbarnsmødre skal være sååå sliten??!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Jepp! Fra spøk til alvor, pga nicket ditt regner jeg med at du også er medlem av snill-pike-syndromets fagforening. De som aldri sier nei hvis noen spør om hjelp, sier alltid ja til å gå litt overtid på jobben, er med i alle foreldrestyrer som finnes, som lager middag til familien hver dag, samt husarbeidet etter at alle andre oppgaver for dagen er ferdige. Jeg var akkurat lik. Helt til jeg traff veggen...Jeg var utslitt, sur og grinete. Kjeftet og kunne finne på å skrike til sønnen min på 8 mnd fordi han sølte litt melk på gulvet. Det var en forferdelig følelse!! Klarte ikke styre sinnet mitt. Nå har vi fått trillepike en dag i uken, vaskehjelp 2 ganger i mnd. Jeg jobber 3 kvelder i uka noe jeg synes er godt. Jeg får tid til å være megselv, ikke mamma, kone, husmor...Samtidig jobber jeg ikke så mye at jeg sliter meg ut. Å nei, vi har ikke god råd hvis noen tror det. Pengene til vaskekona og trillepiken er vel verd det, nå har jeg overskudd til å leke med sønnen min, og har et bedre forhold til mannen min. Ikke slit deg ut!! Lær å si nei av og til. Hør på ei som vet hva hun snakker om. Selvfølgelig er det slitsomt å være småbarnsmor, men det skal være kjekt også!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå